جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 اسفند 1393     
خودروهاي آلمان 3 برابر ايران و تلفات ترافيكي ايران 5 برابر آلمان است

به گزارش گروه حمل ونقل ترافیک و شهری شهرداری نیوز،نشست مشترک پایان سال روسأی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور معاون شهردار تهران و رییس پليس راهور پايتخت، با تأكيد بر تحکیم و تقویت تعاملات و مناسبات فی مابین با هدف خدمات­ رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان در سال جديد برگزار شد.

 رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به این که باید به دور از جزیی نگری و بخشی نگری، مسائل و مشکلات موجود از جمله نحوه رانندگی و فرهنگ ترافیک را با نگاه منتقدانه مورد آسیب شناسی و دلایل و عوامل آن را مورد ریشه یآبی قرار دهیم، گفت: تفکر فردی ما بر تفکر جمعی مان غالب است و این طرز فکر ریشه در لایه های نهفته ذهنی ما دارد و محصول دیروز و امروز نیست، بلکه نسل به نسل به ما رسیده است.

سردار تیمور حسینی با بیان این که چنین تفکری حتی در ضرب المثل  های ما که افراد را به جای تشویق به تفکر جمعی، به تفکر فردی ترغیب می کند نیز ریشه دوانده، افزود: ما نباید عالم بی  عمل باشیم و در تفکر سازمانی نیز به عنوان یک قطعه از پازل مدیریت ترافیک کلان‌شهر تهران باید نقش خود را ایفاء کرده و در جای خود قرار بگیریم و شاه بیت این مهم آن است که هر دستگاه با سایر دستگاه های متولی و مسئول در ترافیک از لحاظ نظری و عملی، هم راستا و هماهنگ باشد.

رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به این که پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران، بيشترين تعامل را با مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: نمره این تعامل انصافاً مثبت و رو به رشد ارزیابی می شود و امید است هر روز نقاط ضعف موجود کمتر و نقاط قوت آن بیشتر شود.

سردار حسینی با بیان این که دوره ای که هر کس بخواهد ساز خودش را بزند و راه خودش را برود گذشته، تصریح کرد: ترافیک تهران رو به اصلاح و بهتر شدن است و این مهم نشان می دهد هدف گذاری مان هوشمندانه و آسیب شناسی مان اندیشمندانه بوده و از این رو می توانیم امیدوار باشیم راهی که می رویم، راه درستی است که ما را به مقصد خواهد رساند.

امسال کشته  های تصادفات تهران 87 نفر کاهش يافت

رییس پلیس راهور پایتخت در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که در سال 93 نیز مانند سه سال گذشته، تهران موفق شد رتبه نخست کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را در سطح کشور کسب نماید، اظهار کرد:

با کاهش 13 درصدی میزان کشته های ترافیکی در تهران، در سال جاری نسبت به سال گذشته، تعداد 87 نفر از شهروندان اين كلان‌شهر در جریان حوادث و سوانح رانندگی، جان خود را کمتر از دست دادند.

سردار حسینی با بیان این که پلیس راهور در همه مراسم و مناسبت های طول سال - از تعطیلات نوروز گرفته تا دهه مبارک فجر و از سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گرفته تا دهه محرم - مأموریت های ویژه ای را بر عهده دارد، تصریح کرد: شب چهارشنبه و همچنین روزهاي پنج شنبه و جمعه آخر سال از جمله ایام پیش روست که پلیس راهور به صورت ویژه، مأموریت سامان بخشی به ترافیک شهر از جمله ساماندهی به مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) را عهده  دار است.

رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به این که تلاشمان بر این اساس بوده که بتوانیم زمینه ای ایجاد کنیم تا با کم ترین استرس، در سایه تعامل و در محیطی آرام و با نشاط، مأموریت هایمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، گفت: با این وجود، بدون عیب و ایراد نیستیم و با بازنگری در نقاط ضعف خود، در تلاشیم تا کمبودها و کاستی های خود را تا جای ممکن بر طرف کنیم و بتوانیم آن طور که شایسته مردم عزیزمان است، در خدمت آن ها باشیم و به ايشان خدمت کنیم.

 سردار حسینی در پایان اظهارت خود با بیان این که هدفمان این است که رانندگی با وسیله نقلیه شخصی را سخت و محدود کنیم، چرا که اعتقاد داریم شهر محل جولان خودروها نیست، خاطرنشان کرد: شهرها محل آرامش و راحتی انسان ها هستند و لذا سیاست گذاری  های ما نیز باید معطوف به بسترسازی برای زندگی آرام و ایمن شهروندان در شهر باشد.

100 مناسبت در سال نیاز به تدابیر ترافیکی دارد

معاون شهردار تهران نیز در این نشست با اشاره به این که آخرین روزهای سال با وجود ایامی همچون شب چهارشنبه و روزهاي پنج شنبه و جمعه آخر سال از نظر ترافیکی سخت ترین ايام سال است، اظهار کرد: افسران و نیروهای پر تلاش راهنمایی و رانندگی و رانندگان و تلاشگران حمل و نقل عمومی و همچنین مهندسان و کارشناسان حوزه ترافیک در تهران، همچون سایر ایام سال تلاش خواهند کرد تا این ایام نیز با آرامش بیشتر و دشواري کمتری برای شهروندان سپری شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که پلیس راهور در بیش از 100 مراسم و مناسبت طول سال از جمله مراسم هفتگی نماز جمعه که نیاز به تدابیر و تمهیدات ترافیکی دارد، درگیر است که باید به این عزیزان خدا قوت بگوييم، تصریح کرد:  البته شهرداری تهران به ویژه دست اندرکاران ناوگان حمل و نقل عمومی هم پا به پای این عزیزان تلاش می کند تا مراسم و مناسبت ها به شکل آبرومندانه‌اي برگزار شود.

معاون شهردار با اشاره به این که افتخار پیروی از اهل بیت (ع)، تجربه زندگی در حکومت اسلامی و توفیق خدمت به مردم کشور اسلامی مان، موفقیت هایی هستند که نصیب هر کس نمی شوند، اظهار کرد: امروز بسیاری از خدمت گزاران نظام، دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه عظیم دفاع مقدس را به عنوان عطیه های الهی تجربه کرده اند و در حال حاضر به افتخار نوکری مردم نائل شده اند و باید قدر توفیقات ویژه ای که خداوند متعال نسبت به همه ما اعطاء نموده را به خوبی بدانند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه دوره توفيق خدمت به مردم و تاريخ مصرف هر فرد در اين دوران سر انجام روزي به پايان خواهد رسيد، اظهار كرد: نبايد طوري عمل كنيم كه هنگامي كه به ما مي‌گويند زمان خدمت شما به پايان رسيده، حسرت به دلمان بماند كه چقدر توانسته‌ايم از فرصت‌هايمان خوب استفاده كنيم و از اين بابت حداقل غصه را بخوريم.

دوران خودروسالاري به سر آمده است

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه ترافيك مانند بسياري از موضوعات، سال به سال و حتي روز به روز دچار تحولات بسياري مي‌شود، اظهار كرد: علم ترافيك هر روز مسير تكاملي خود را طي مي‌كند و تكنولوژي سبك زندگي ما را عوض كرده و حتي روابط اجتماعي‌مان نيز را دستخوش تغييرات بسيار نموده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه تغييرات تكنولوژيك را مي‌توان به قطاري در حال حركت تشبيه كرد كه ما براي همراه شدن با آن، بايد هم‌سو و هم‌جهت حركت كنيم، تصريح كرد: اين كه صرفاً به حفظ وضع موجود بسنده نماییم زيان کرده ایم، بلكه بايد در راستاي تغييرات مورد انتظار حركت كرده و براي رسيدن به آرمان‌ها و آرزوهايمان تلاش كنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه امروز ترافيك تغيير ماهيت داده و دوران خودروسالاري و طراحي شهرها با محوريت خودروها به سر آمده و جوامع شهري به سمت اصالت مردم و منافع اكثريت شهروندان حركت مي‌كنند و تبديل به جوامع انسان‌محور شده‌اند، اظهار كرد: امروزه توسعه تكنولوژي و دانش روز به موازات توسعه علوم انساني و اجتماعي در حال تكامل است و به همين دليل تلاش داريم تا در جهت اصلاح و بهبود ترافيك، بیشتر از حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي استفاده كنيم.

 مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه آلمان با 80 ميليون نفر جمعيت و 46 و نيم ميليون دستگاه خودرو، جمعيتي بيشتر از ايران دارد و تعداد خودروهاي اين كشور حدود سه برابر كشورمان است، تصريح كرد: اين در حالي است كه تعداد كشته‌هاي ايران در جريان تصادفات رانندگي 18 هزار نفر و كشته‌هاي آلمان 3600 نفر است و به عبارتي تلفات ترافيكي كشورمان پنج برابر اين كشور است.

برخي رانندگان عابران پياده را تا آستانه مرگ پيش مي‌برند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه نگرش حاكم بر جريان ترافيك در كشورهاي توسعه يافته جهان از نگاه ماشيني به نگاه انساني تغيير پيدا كرده، اظهار كرد: بدون ترديد هر قدر عرضه را بيشتر كنيم، به ميزان بسيار بيشتر از آن‌چه ايجاد كرده‌ايم، تقاضا به وجود مي‌آيد و هر چه در اين جهت تلاش كنيم پس از مدتي اين تلاش، بي ‌اثر و بي‌ ثمر مي‌شود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه ما بايد به دنبال روش‌هايي باشيم كه مردم را به بهترين شيوه ممكن به مقصد برسانيم، تصريح كرد: امروز نگاه دنيا به حمل و نقل، مبتني بر توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي در راستاي به حداكثر رساندن سفرهاي شهري با وسايل نقليه عمومي و به حداقل رساندن سفرهاي شهري با وسايل نقليه شخصي است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در كشوري مانند آلمان، اگر عابر پياده با چشمان بسته از گذرگاه عابر پياده در عرض خيابان عبور نيز كند، مي‌تواند اطمينان كامل داشته باشد كه به سلامت به آن طرف خيابان مي‌رسد، گفت: آيا در كشور ما فردي كه با دو چشم بينا و با بدني كه در سلامت كامل قرار دارد، قصد عبور از عرض خيابان و آن هم در گذرگاه عابر پياده را داشته باشد، مي‌تواند مطمئن باشد هنگام رفتن به آن طرف خيابان جان سالم به در مي‌برد؟

مهندس تشكري هاشمي در خاتمه با بيان اين كه اگر راننده‌اي در آلمان براي بار دوم مرتكب تخلف عبور از چراغ قرمز شود، وي را به منظور حصول اطمينان از سلامت عقلاني‌اش به مراكز تست عقلانيت معرفي مي‌كنند، خاطرنشان كرد:     اين در شرايطي است كه برخي از رانندگان ما در گذرگاه‌هاي عابر پياده كه با برجستگي مشخص شده‌اند تا حداقل براي  اين كه به خودروي خودشان آسيب نرسد، سرعت خود را كاهش دهند نيز سرعت خود را كم نمي‌كنند و عابران پياه را تا آستانه مرگ پيش مي‌برند و به راحتي حقوق انساني، قانوني و شرعي آن‌ها را زير پا مي‌گذارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: