جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
نقشه ایران در نمای یک کوه/عکس

فارس: روستای هیچان در شهرستان نیکشهر یکی از روستاهای نمونه گردشگری است که جاذبه‌های بی‌نظیری را در خود جای داده است.
 
مقصد سفر روستایی است در جنوب استان سیستان و بلوچستان در 30 کیلومتری محور نیکشهر به ایرانشهر، روستایی که از چهار طرف میان کوه‌هایی بلند محصور شده است.
 
کوه‎هایی به شکل سر انسان، گوریل، تاج خروس و غیره که از مهم‎ترین این کوه‎ها کوهی است صخره‎ای که شباهت زیادی به نقشه جغرافیایی کشورمان دارد.


 
در این کوه صخره‎ای مرزهای جغرافیایی شمال غربی، شمال، دریای خزر و مرزهای شرقی کشورمان به وضوح قابل مشاهده است و با اندکی دقت سایر مرزها نیز مشخص خواهد شد و به دلیل شبهات بسیار بالایی که این کوه صخره‌ای به نقشه کشورمان دارد دربین اهالی به کوه ایران معروف است.
 
از دیگر کوه‎های این روستا کوهی است با خواص درمانی بالا که افراد منطقه از آن برای درمان انواع امراض پوستی استفاده می‎کنند این کوه که به کوه شفابخش معروف است در روبروی کوه ایران واقع شده است.
به داخل روستا که بریم و قدم در نخلستان سرسبز این روستا بگذاریم صدای چهچه بلبلان خرما و انواع پرندگان به همراه جست و خیز گونه‎های نادر جانوری و شکوفه‎های درختان خرما انبه و مرکبات آمدن پیش از موعد بهار را در ذهنتان تلقین خواهد کرد.
 
آب و هوای خاص منطقه و کشت محصولات کشاورزی در طول چهار فصل تاثیر به سزایی در کیفیت عسل این روستا گذاشته است.
 
عسل محلی روستای هیچان که توسط نوعی خاصی از زنبورهای وحشی تولید می‎شود دارای طعم و مزه متفاوتیست که فصل برداشت آن از فروردین آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
 
وجود محوطه باستانی مربوط به هزاره های سوم و دوم قبل از میلاد، قبرستان تاریخی پیش از اسلام، قلعه تاریخی نشان از قدمت بالای این روستا دارد.
 
غار چند صد ساله و مسکونی کدی، درخت عظیم کهور با قدمت 700 سال، نخلستان‎های وسیع، باغات میوه‎های گرمسیری، قنوات چند صد ساله و مناظر طبیعی حاشیه رودخانه از جاذبه‌هایی است که روستای هیچان را به یکی از مناطق ممتاز گردشگری در شهرستان نیکشهر معرفی کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: