جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
کاشت بیش از 5 میلیون نهال با مشارکت دانش آموزان شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، با بیان اینکه حدود 5 میلیون نهال با مشارکت دانش آموزان مناطق 22 گانه شهر تهران کاشته می شود، اظهار کرد: بازیافت 800 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و 500 میلیون متر مکعب روان آب در آبهای زیرزمینی و کاشت 5 میلیون نهال از اقدامات شهرداری تهران است.

شاعری گفت: بازیافت 800 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری و 500 مترمکعب روان آب در آبهای زیرزمینی و کاشت بیش از 5 میلیون نهال با مشارکت دانش آموزان شهر تهران از اقدامات شهرداری تهران در سال 93 است.

وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان همیاران محیط زیست با همکاری و مشارکت شهرداری تهران اقدام به کاشت 5 میلیون اصله درخت در مناطق 22 گانه شهر تهران به منظور حفظ و نگهداری محیط زیست، مقابله با آلایندگی هوا و ایجاد تعادل در اقلیم آب و هوا و تولید اکسیژن لازم برای تنفس شهروندان خواهند کرد.

شاعری تصریح کرد: همچنین مناطق مختلف شهر تهران به ویژه منطقه 18 با کاشت هر نهال به نام یک شهید در اجرای طرح درختکاری هفته و منابع طبیعی مشارکت کردند.

*بازیافت 800 میلیون متر کعب فاضلاب شهری

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به بهینه سازی مصرف آب در طرح های احداث و افزایش سرانه های فضای سبز در کاشت درختان، تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود و بحران آب در نقاط مختلف شهر تهران طرح بازیافت 800 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و 500 میلیون متر مکعب روان آب در آب های زیرزمینی اجرا خواهد شد.

شاعری در پایان گفت: استفاده از روش های آبیاری نوین برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و کاشت درختان که نیاز کمتری به مصرف آب داشته باشند و سازگار با محیط اطراف باشند استفاده از آبیاری قطره ای در کشاورزی و حفظ و نگهداری منابع طبیعی در ارائه آموزش های شهروندان پیرامون موضوع های مدیریت مصرف آب و بهینه سازی آب وتصفیه درست فاضلاب ها از اقدامات دیگر شهرداری تهران در مقابله با بحران کم آبی و افزایش سرانه فضای سبز است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: