جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
«راهيان نور» بين‌المللي شد/تصاویر

اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: اين سازمان با هدف آشنايي نزديك‌تر آزادي‌خواهان جهان با واقعيات دفاع مقدس، اقدام به دعوت از چند فعال فرهنگي، رسانه‌اي و اجتماعي اروپايي براي شركت در اردوي «راهيان نور» كرد تا به اين حضور، رنگ و رويي بين‌‌المللي ببخشد.

اين گروه صبح سه‌شنبه 19 اسفند، در بدو ورود به كشورمان با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس اين سازمان ديدار كردند.

در اين ديدار رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخنان خود ايران را كشوري انسان‌دوست و صلح‌طلب خواند و در ادامه گفت: مسلمانان به دليل بهره‌مندي از آموزه‌هاي وحياني قرآن كريم، آغازگر هيچ جنايتي در جهان نبوده‌اند؛ نه در جنگ جهاني اول و نه جنگ جهاني دوم كه بزرگ‌ترين كشتار تاريخ بشر در اين جنگ‌ها روي داد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، اظهار كرد: از مهم‌ترین جنگ‌های معاصر، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که از آن با عنوان «دفاع مقدس» یاد می‌شود. شايد اين سؤال به وجود آيد كه چرا ميان دو كشور همسايه جنگ به وجود آمد؟ علت اساسي اين مهم را بايد در سياست‌هاي غرب نسبت به انقلاب اسلامي ايران، جست‌وجو كرد.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ناكام ماندن غرب اشاره و تصريح كرد: انقلاب اسلامي از مهم‌ترين پديده‌هاي سياسي و اجتماعي دنيا به شمار مي‌رود كه در نهايت به ناكامي غرب، منجر شد؛ از آنجا بود كه جنگ خانمان‌سوز ديگري را ترتيب دادند.

وي ادامه داد: در اين جنگ تحميلي، جوانان كشورمان موفق شدند با رهبري امام خميني (ره) و با هدف مقاومت و پایداری برابر دشمن بعثي، با ايثار و از خودگذشتگي از ارزش‌های اسلامی خود دفاع كنند.

ابراهيمي‌تركمان در ادامه سخنان افزود: علاقمند به انتقال واقعيات مربوط به جنگ ايران و عراق، به آزادي‌خواهان جهان هستيم؛ در اين صورت مردم جهان برخلاف تبليغات سوء رسانه‌هاي نظام جهاني سلطه با حقايق ايران اسلامي و ظلمي كه از سوي استكبار بر اين ملت رفته است، آشنا خواهند شد.

ابراهيمي‌تركمان در سخنان پاياني خود اظهار اميدواري كرد كه انتشار مشاهدات اين گروه از مناطق عملياتي دفاع مقدس، در رسانه‌هاي اروپايي، فصل نويني از معرفي حقيقت ايران اسلامي در جهان باشد.

بنا بر اعلام اين خبر، خانم زهيدا ممبراندو، خبرنگار روزنامه الموندو از اسپانيا، پائولو رادا، محقق و انديشمند تاريخ‌اديان از ايتاليا، جيواني سوربلو، مؤسس و مدير خبرگزاري «فانوسي بر روي دنيا» از ايتاليا، بيورن سورنه، متخصص تاريخ تمبر ايران از سوئد، خانم اشتفاني لاندگراف و يوهانس‌ گولد، فيلمساز و مستندسازان از آلمان و اكليند كنت، نويسنده كتاب «ايران از گذشته تا كنون» و ايران‌شناس از سوئد به همراه همسر ايراني‌الاصل خود، اعضاي نخستين گروه بين‌المللي «راهيان نور» هستند.

اين گروه در طول حضور در كشورمان از مناطق عملياتي هويزه، آبادان، خرمشهر و شلمچه، ديدار خواهند كرد.

گفتني است اين برنامه با همكاري مركز مقاومت بسيج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و معاونت بين الملل سازمان بسيج مستضعفين انجام مي شود.
















درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: