جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 اسفند 1393     
گزارش تایمز ازعقب نشینی داعش

فارس: مقامات امنیتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب شیعه بخش‌های اعظمی از تکریت را روز سه‌شنبه (دیروز) به دست گرفتند و گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد که ا کثر تکفیری‌های داعش در حال عقب‌نشینی از این شهر هستند.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، این پیشرفت‌ها بعد از یک هفته مبارزه سنگین برای بازپس‌گیری تکریت حاصل آمده است.

نیویورک‌تایمز در این گزارش نوشت که عملیات آزادسازی تکریت از دست تکفیری‌های داعش، که یکی از بزرگترین عملیات‌‌های نظامی عراق به حساب می‌اید شامل حضور بیش از 30 هزار نیرو می‌شود و در صورتیکه به پیروزی ختم شود، یک گام چشمگیر در جهت حرکت به سوی موصل، دومین شهر بزرگ عراق، برای بیرون راندن داعش به حساب می‌آید.

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در دستاوردهایی که در تکریت حاصل آمده است، نقش مهمی نداشته‌اند زیرا ایران به درخواست دولت عراق در این عملیات آزادسازی نقش مستشاری داشته است و به نیروهای عراقی و داوطلبان شیعه کمک می‌کرده است.

مقامات مرکز فرماندهی نظامی استان صلاح‌الدین سه‌شنبه شب اعلام کردند که نیروهای حامی دولت در تکریت به چند متری ساختمان‌های مرکزی از جمله شورای استانی و دفتر فرمانداری پیشروی کرده‌اند و کاخ صدام حسین در مرز این شهر را محاصره کرده‌اند و نیروهای داوطلب تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که آنها را در حال شادی نشان می داد.

مقامات امنیتی عراق که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که به اعتقاد آنها اکثر جنگجویان داعش عقب‌نشینی از تکریت را آغاز کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: