جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 اسفند 1393     
فراخوان صداوسیما برای اجرای پروژه IPTV

تسنیم: در پی انتشار آگهی فراخوان انتخاب شرکت‌هایی به‌عنوان نمایندگان سازمان صدا و سیما جهت ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر (IPTV-OTT-IP) در مصاحبه‌ای با عسکری ساری رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین آن سازمان جزئیات موضوع را جویا شدیم.

هدف از اجرای پروژه مذکور چیست؟
با هدف توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین در ارایه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبین، ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی، سازمان صداوسیما امکان نمایندگی در توسعه و ارایه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر IP (موسوم به IPTV و OTT) در کشور را برای داوطلبان واجد شرایط و در قالب قرارداد همکاری بلندمدت فراهم می‌کند.

آیا خدمت مذکور بر بستر شبکه مخابرات تلفن ثابت ارائه می‌گردد؟

داوطلبان شرکت در فراخوان مجاز به ارائه پیشنهاد خود مبتنی بر شبکه تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه یا بدون سیم یا شبکه‌های ترکیبی هستند.

شاخص‌ترین سرویس‌ها چیست؟

پخش کانال‌های تلویزیونی و رادیویی، ویدئوی درخواستی (VOD)، موسیقی یا صوت درخواستی (Catch Up TV, AOD) و ...

آیا فراخوان یک برنده دارد؟
خیر، در فراخوان بین 3 تا 5 شرکت به عنوان طرفهای قرارداد با سازمان انتخاب خواهند شد. شرکت های مذکور بر اساس طرحهای پیشنهادی خود به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، به‌عنوان مثال شاید شرکتی منبع اصلی کسب درآمد خود را جذب آگهی بازرگانی قرار دهد و شاید دیگری دریافت آبونمان از مشترکین و فروش محتواهای خاص به مشترکین خود را ترجیح دهد یا ترکیبی از این روشها. همچنین قسمتی از محتوای قابل عرضه توسط شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

طول مدت قرارداد چقدر است؟

6 سال با قابلیت تمدید دو دوره چهارساله.

مراحل و زمان‌بندی فراخوان چگونه است؟

در روزهای 18 و 19 اسفندماه آگهی فراخوان در روزنامه جام جم منتشر شده است. از 20/12/93 الی 24/12/93 داوطلبان می توانند نسبت به خرید اسناد اقدام نمایند. آخرین مهلت تسلیم پاکات 19/1/94 است البته با توجه به تعطیلات نوروز در صورت درخواست تعداد قابل توجهی از داوطلبان، مهلت مذکور حداکثر دو هفته تمدید خواهد گردید.

آیا سازمان صدا و سیما برای عقد قرارداد با منتخبین فراخوان یا اعطای نمایندگی مبلغی را دریافت می کند؟

مبلغی به عنوان حق الامتیاز یا غیره در زمان عقد قرارداد اخذ نمی گردد ولی با توجه به اینکه جذب آگهی بازرگانی و برخی سایر درآمدها توسط طرفهای قرارداد حصول می گردد، درصدی از درآمدهای اکتسابی متعلق به سازمان خواهد بود.

پیش بینی شما از سرعت پوشش IPTV  در کشور چقدر است؟

پیش بینی می شود با اجرای پروژه طی پنج سال آینده حداقل نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش باشند.

آیا می توان واگذاری چنین پروژه هایی به بخش خصوصی را نشانه ای از تغییرات جدی در حوزه سیاستگذاری سازمان صدا و سیما در دوره جدید تلقی کرد؟

برخی از وظایف سازمان صدا و سیما طبق قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان انحصاری بوده و قابل واگذاری نیست. ولی در برخی موارد که محدودیت قانونی وجود ندارد، تصدی گری سازمان صدا و سیما صرفاً سبب می گردد که کارها با سرعت کمتر و هزینه بیشتر انجام شود. در چنین مواردی اصرار بر حداکثر استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی داریم. امیدواریم اجرای پروژه IPTV با مدل جدید سرآغازی مبارک باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: