جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 اسفند 1393     
شناسايي و رفع آلودگي هاي بصري 132محور پايتخت

به گزارش گروه محسط زیست شهرداری نیوز، مديرفني بخش پيرايش شهري سازمان زيباسازي شهر تهران با بیان اینکه این سازمان در آستانه نوروز 94 آلودگي هاي بصري 32را محور از 22 منطقه شهری تهران را شناسايي و برطرف می كند، گفت: تاكنون 4 هزار و 519 معضل بصري از نواحي يادشده گزارش شده است.

احمد عطارد مدیر فنی بخش پیرایش شهری و ستاد پیشواز بهار محور فعاليت هاي اين بخش را حذف زوائد بصري دانست و اظهار کرد: شهروندان و مسئولان بايد به آلودگي هاي بصري نيز همانند آلودگي هاي صوتي و هوا مهم است و در سلامت رواني شهروندان تاثيرگذار است.

وي سابقه حذف آلودگي هاي بصري در آستانه نوروز را مربوطه به 5 سال گذشته عنوان كرد و افزود: عمده آلودگي هاي بصري در شهر تهران مربوط به نصب تراكت ها، كابل هاي معلق، بالكن هاي نامرتب، تابلوهاي غيرمجاز و عمود بر نما، نرده ها، ...و تراكت هاست.

عطارد از اولويت دهي 132 ناحيه از مناطق 22 گانه شهرداري تهران براي اجراي طرح « حذف زوائد بصري» در آستانه نوروز 94 خبر داد و گفت: در هر يك از مناطق نيز يك محور اصلي در نظر گرفته شده و آلودگي ها و معضلات بررسي و شناسايي شده است .

وي تعداد معضلات شناسايي شده در چهار هزار و 519 پلاك را شش هزار و 79 مورد برشمرد و تصريح كرد: بر اساس اين اطلاعات به طور ميانگين در هر كدام از پلاك ها بيش از يك مورد آلودگي بصري هم اكنون در شهر تهران وجود دارد.

عطارد در رابطه با روند عمليات اجرايي براي رفع معضلات و پيرايش محورهاي يادشده گفت: اين معضلات به مناطق 22گانه شهرداري تهران ابلاغ مي شود و مناطق وظيفه دارند در بازه هاي  زماني مشخص شده عمليات رفع معضصلات را انجام دهند و در اين بازه زماني شامل چهار دوره اصلي اول تا نيمه اسفند، 15 تا پايان اسفند، ابتداي فروردين تا نيمه فرودين و 15 فروردين تا انتهاي فرودين مي شود.

مديرنظارت بر هماهنگي پهنه غرب سازمان زيباسازي همچنين از انتخاب مناطق برگزيده پس از اتمام طرح خبر داد و افزود: بخش اجرايي در مناطق 22گانه هم به لحاظ كمي و هم كيفي ارزشيابي و المتياز بندي مي شود و مناطقي كه داراي بيشترين امتياز در بخش زيباسازي باشند معرفي مي شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: