جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 تير 1399     
نظری تاکید کرد:
لزوم پاسخگویی حناچی به شورا در مورد مدت زمان طولانی سرپرستی در شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از مدت زمان طولانی سرپرستی برخی مدیران در شهرداری تهران گفت: حضور سرپرستان بیش از چهار ماه تخلف اداری محسوب می‌شود و شخص شهردار باید نسبت به این موضوع به شورای شهر پاسخگو باشد.

 حجت نظری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته در تذکری خطاب به هیأت تخلفات اداری، خواستار برخورد با مسببین طولانی شدن مدت سرپرستی برخی از مدیران در پست‌های اجرایی شدم، گفت: در همان زمان تذکر دادم برخی از افراد بیش از 6 الی 7 ماه در پست‌های مدیریتی سرپرست هستند؛ اما حالا پس از گذشت پنج ماه هنوز اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه هم‌چنان شاهد هستیم که در همه سطوح مدیریتی، از مقامات و مدیران ارشد مثل معاون شهردار و شهردار منطقه گرفته تا سطوح میانی بیش از 4 ماه سرپرست هستند، گفت: با این وضعیت نه‌تنها خود آن افراد، بلکه زیرمجموعه نیز بلاتکلیف است پس ضمن تکرار مجدد این تذکر و اخطار به سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، منتظر پاسخ هرچه سریع‌تر هستم.
 
نظری با بیان اینکه در شیوه‌نامه انتصاب مدیران که در بهمن‌ماه سال گذشته از سوی شهردار تهران ابلاغ شد، مدت سرپرستی برای پست‌های مدیریتی نهایتا 4 ماه اعلام شده است. تصریح کرد: همچنین طبق اعلام نظر رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر در مورد سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری، در اساسنامه‌های ملاک عمل پیش‌بینی لازم درخصوص مدت سرپرستی انجام نشده اما مطابق قانون تجارت، تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید، مدیران سابق کماکان عهده‌دارمسئولیت هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده، حضور سرپرستان بیش از چهار ماه تخلف اداری محسوب می‌شود و مسئولیت این تخلف، برعهده مدیر مافوق است که هنوز تعیین تکلیف نکرده و بی‌تردید پرونده مدیر متخلف باید در هیئت تخلفات اداری مورد بررسی قرار گیرد. همچنین، شخص شهردار باید نسبت به این موضوع به شورای شهر پاسخگو باشد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: