جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1399     
با حضور حناچی در شورای شهر
افزایش سقف اختیارات مالی شهردار تهران

 به گزارش تهرانی نیوز،براساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تهران سقف اختیارات مالی شهردار تهران افزایش یافت.

پیروز حناچی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه لایحه دو فوریتی تحت عنوان "لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام مطالعات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران"، گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران بیش از ۵۸۰۰ اتوبوس فعال دارد که ۶۰ درصد آن عمر بالای ۱۰ سال دارد.
 
وی با بیان اینکه برنامه داریم که برای نوسازی ناوگان اقداماتی انجام دهیم، افزود: به قول‌های داده شده دولت توجه کرده و با کارخانجات وارد توافقاتی شدیم، اما رقم توافقات از حوزه اختیارات ما فراتر بود. به همین دلیل باید اجازه شورا را اخذ کنیم.
 
شهردار تهران با بیان این که یک لایحه دو فوریتی دیگر روز یکشنبه تقدیم شورای شهر خواهیم کرد، گفت: لایحه دو فوریتی طرح تفضیلی منطقه ۲۲ روز یکشنبه تقدیم شورای شهر می‌شود البته ما فکر می‌کردیم این مسئله نیاز به مصوبه شورا ندارد چرا که قدم به قدم با شورا پیش رفتیم، اما تشکیکی در این زمینه ایجاد شد و به همین دلیل لایحه را روز یکشنبه به شورا می‌آوریم و از نظر ما این مسئله اهمیت دارد و هر روز که دیرتر بررسی شود خسارات زیادی وارد می‌شود.
 
حناچی همچنین از ایجاد خط جدید بی‌آرتی خبر داد و گفت: این خط که مطالعات آن انجام شده از «زین‌الدین» تا «میدان صنعت» در فاز اول و در فاز دوم از «میدان صنعت» تا «منطقه ۲۲» خواهد بود که فاز اول توسط خود شرکت واحد و فاز دوم توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.
 
دو فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام مطالعات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی اتوبوسرانی شهر تهران به تصویب رسید و همچنین براساس این مصوبه سقف معاملات شهردار تهران تا ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
 
حناچی در جمع خبرنگاران
 
 اتوبوس‌های بالای ۱۰ سال فرسوده نیستند 
 
پیروز حناچی در جمع خبرنگاران درخصوص علت حضورش در صحن شورا گفت: طبق توافقی که با خودروسازان داخلی انجام شد تفاهمی را برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس داشتیم و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس داشتیم.
 
وی ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه از اختیارات شرکت اتوبوسرانی بالاتر بود و مجوزش باید از سوی شورای شهر ارائه می‌شد.
 
شهردار تهران گفت: امروز این مجوز را با دو فوریت از شورا خواستیم تا تلاش کنیم نقص‌های موجود را حل کنیم.
 
حناچی گفت: در تهران ۵۸۰۰ اتوبوس فعال داریم که ۶۰ درصد آن‌ها عمر بالای ۱۰ سال دارند که باید نسبت به نوسازی آن اقدام کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی چیزی حدود ۳۵۰۰ اتوبوس می‌شود به نظر شما چند سال باید تلاش کرد تا هر ساله با خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس ناوگان مورد نظر نوسازی شود، افزود: اولا بدانیم که عمر بالای ۱۰ سال فرسودگی نیست.
 
حناچی ادامه داد: البته لازم است اقداماتی انجام شود و این قدم اول بود و ما تلاش کردیم تا هرچه اتوبوس در داخل کشور موجود است را خریداری کنیم.
 
شهردار تهران گفت: اگر شرکت‌های داخلی باز هم آمادگی تامین اتوبوس را داشته باشند از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها را برای اضافه شدن به ناوگان خریداری خواهیم کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: