جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 اسفند 1393     
کاهش سوانح رانندگی مرهون ارتقا رفتار ترافیکی مردم است

به گزارش آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه اسکانیا تحت هیچ عنوانی کوتاه نیامدیم و علی رغم همه فشارها و تهدیدها شماره گذاری این خودرو بیش از یکسال است که متوقف شده است.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجادر دومین روز از همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که امروز (دوشنبه) در سالن کوثر ستاد ناجا برگزار شد، با بیان اینکه اقتدار و اعمال قانون هیچ منافاتی با احترام به مردم ندارد؛اظهار کرد: اعمال قانون اگر تلخ باشد، برای حفظ حرمت و کرامت انسانی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در طول ایام نوروز حتما باید این موضوع را رعایت کنیم و اجازه نمی‌دهیم برخورد تعداد اندکی، زحمات خیل عظیم همکاران را زیر سوال ببرد؛ زیرا احترام به مردم اولویت ماست.

وی  ادامه داد: در طول ایام نوروز همه گروه‌های بازرسی بر این امر نظارت می‌کنند و ایام نوروز فرصت بزرگی برای ما است و هر کاری که در فرهنگ‌سازی و نوع احترام با مردم انجام شده باشد، تاثیر خود را می‌گذارد.

مومنی افزود: تجربیات ما می‌گوید کاهش سوانح و تخلفات رانندگی در شرایطی صورت می‌گیرد که با متخلف برخورد شود، بالاخص با تخلفات حادثه ساز که ممکن است اتفاق بیافتد.

سردار مومنی با تاکید بر برخورد با متخلف، عنوان کرد: نباید هیچ اجحافی در حق مردم صورت گیرد، اگر هم برخورد و اعمال قانون با رانندگان انجام شود، برای حفظ جان متخلف و سرنشینان و حفظ جان سایر مردم است و پلیس راهور ناجا این امر را مقتدرانه اجرا می‌کند تا جلوی حوادث گرفته شود و تصمیم داریم در ایام نوروز برخورد و اعمال قانون با رانندگان متخلف با اقتدار و جدیت صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بزرگ پلیس ناجا و دادن نمره منفی در اخذ گواهینامه رانندگان متخلف گفت: بین ضبط گواهینامه و سهم دستگاه‌ها و اعمال قانون رابطه معناداری وجود دارد و کاهش سوانح رانندگی مرهون ارتقا رفتار ترافیکی مردم و فرهنگی ترافیکی آن‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در ایام نوروز از نیروهای کمکی استفاده کنیم که در کاهش تصادفات ایام نوروز بسیار موثر هستند، همچنین نباید مراقبت‌های پلیسی بعد از 15 فروردین ماه را رها کنیم که در این زمینه نیز برای استفاده از بخشی از نیروی کار، برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح نوروزی امسال قرار است ۵۰ هزار نفر ماموران پلیس راهور در سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در طرح نوروزی مشارکت داشته باشند و امیدواریم سوانح ترافیکی نسبت به سال گذشته کاهش بیشتری داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: