جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 اسفند 1393     
قیمت شیر برگشت

فارس: قیمت شیر که در دو هفته اخیر غیرقانونی و بدون مجوز توسط برخی از برندهای صنایع لبنی افزایش یافته بود سرانجام با یک هفته تأخیر پس از تذکر سازمان حمایت به قیمت‌های قبل برگردانده شد.

براساس این گزارش، برخی برندهای تولیدکننده مواد لبنی در اقدامی خودسرانه قیمت برخی انواع محصولات لبنی از جمله شیر کم‌چرب و بستنی را افزایش داده بودند که این امر با واکنش سازمان حمایت مواجه شد، به طوری که این سازمان به صنایع تولیدکننده شیر و مواد لبنی تذکر داده بود تا قبل از هرگونه برخورد قانونی قیمت محصولات‌شان را به قیمت قبل برگردانند.

اگرچه طبق تذکر سازمان حمایت این تولیدکنندگان متخلف باید شنبه هفته گذشته یعنی 9 اسفندماه قیمت محصولات‌شان را کاهش می‌دادند اما پس از یک هفته تأخیر سرانجام اقدام به این کار کردند.

قیمت شیر کم‌چرب توسط برندهای متخلف تولیدکننده محصولات لبنی از 2200 تومان به 2400 تومان افزایش یافته بود که طی تذکر سازمان حمایت برخی برندها این محصول را به قیمت قبل بازگرداندند.

این گزارش می‌افزاید، صنایع لبنی علی‌رغم اجرای مصوبه تیرماه امسال دولت مبنی بر خرید شیر خام از دامداران به قیمت 1440 تومان دو بار شیر را در سال جاری گران کردند و اقدام اخیر آنها برای افزایش قیمت شیر برای سومین‌بار صورت گرفته بود.

همچنین دولت برای حمایت از تولیدکنندگان شیرخام طرح خرید تضمینی آن را از دو ماه پیش در برخی استان‌های کشور آغاز کرد که به دنبال آن بیش از 60 هزار تن شیر خام توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی در صورت برخورداری از شرایط استاندارد برای تبدیل به پودر شیرخشک و خامه با قیمت 1440 تومان خریداری شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: