جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 ارديبهشت 1393     
عملکرد مناطق در زمینه اجرای پروژه های نگهداشت معابر به طور ماهانه ارزیابی می شود

به گزارش شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به تدوین نظام پایش و نگهداری معابر پایتخت در ذیل سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، تاکید کرد: عملکرد مناطق شهرداری تهران در خصوص اجرای پروژه های نگهداشت معابر به صورت ماهانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دکتر مازیار حسینی با اشاره به اقداماتی که در فصل بودجه ریزی و بر مبنای نظام بودجه ریزی عملیاتی برای تعیین اولویت های اجرایی پروژه های نگهداشت معابر در سال 1393 انجام شده است، اظهار کرد: در فصل بودجه ریزی سال 1393، ضمن برداشت اطلاعات و شناسایی آدرس های نیازمند اقدامات عمرانی در معابر بزرگراهی به روش مکانیزه و در معابر غیربزرگراهی به صورت غیرمکانیزه، اولویت های اجرایی موارد احصاء شده نیازمند تعمیر و نگهداری نیز مشخص شد.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات موثر در مسیر اصلاح فرایند تعمیر و نگهداری معابر طی ابلاغیه به کلیه مناطق شهرداری تهران تاکید شده است که در سال جاری کلیه اقدامات نگهداری معابر، مطابق با آدرس ها و اولویت های اجرایی از پیش تعیین شده در فصل بودجه ریزی می بایست انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها موظف به تهیه گزارش ماهانه از وضعیت هزینه کرد بودجه نگهداری معابر توسط مناطق و تهیه گزارش تطبیقی جهت ارائه به شهرداران مناطق است، افزود: به ارزیابی های مستمر ماهانه، میزان انحراف احتمالی از بوجه در هر ماه مشخص و دلایل آن بررسی می شود و به این ترتیب مناطق در زمینه اجرای پروژه های تعمیر و نگهداری معابر دچار انحراف یا اعمال سلیقه نخواهند شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران نیز موظف به کنترل کیفیت پروژه های نگهداری معابر به صورت اتفاقی (رندم) و ارائه گزارش های ماهانه به شهرداران مناطق شده است، گفت: به این ترتیب کلیه پروژه های روسازی، پیاده روسازی، نهر و جدول به تفکیک، در سطح تمام مناطق تحت کنترل قرار خواهند گرفت و عملکرد پیمانکاران به صورت مستمر رصد خواهد شد.

دکتر حسینی یادآور شد: اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها موظف است اولویت های اجرایی دوم پروژه های تعمیر و نگهداری معابر در سطح مناطق بیست و دوگانه را مطابق با نتایج ارزیابی های مکانیزه و نیمه مکانیزه صورت گرفته در فصل بودجه ریزی، تا سقف اعتبار مصوب این بخش تعیین کند.

وی تاکید کرد که طی ابلاغیه از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید شده است که با توجه به فاصله زمانی بین برداشت ها تا زمان اجرای عملیات در سال جاری، تغییر در احجام کار در هر یک از معابر، حداکثر به میزان 25 درصد احجام مصوب کار مبتنی بر ارزیابی های فصل بودجه ریزی، مجاز خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: