جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 اسفند 1393     
طبق وعده مدیریت شهری منطقه 20؛
100 هکتار به فضای سبز جنوب تهران افزوده شد

به گزارش شهرداری نیوز، قائم مقام شهردار منطقه 20 از تحقق وعده احداث 100 هکتار فضای سبز شهری جدید در این منطقه جنوبی خبر داد.

اصغر عطائی در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور 500 نفر از خانواده معظم شهدا و دانش آموزان انجام شد، گفت: مدیریت شهری منطقه 20 با ساخت 20 بوستان و 21 مورد قطعه فضای سبز شهری جدید، وعده افزایش 100 هکتاری که از ابتدای سال به شهروندان داده بود را محقق کرد.

عطائی با اشاره به اینکه در این طرح جهادی بسیاری از اراضی بایر و زمین های معطل منطقه 20 با هدف تقویت کمربند سبز شهر تهران و جلوگیری از دست اندازی احتمالی به این اراضی مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: بوستان های فاز دوم فرهنگیان به متراژ5 هکتار، مینیاتوری به متراژ 12 هکتار، توسکا به متراژ 4 هکتار، گیاه شناسی به متراژ 7 هکتار، خانواده به متراژ 3 هکتار، جهان آرا به متراژ 5 هکتار، فیروزآبادی، عطر یاس، کودک هر کدام به متراژ یک هکتار و دوستدار کودک به متراژ 10 هکتار از جمله بوستان هایی هستند که علاوه بر بوستان های محلی و روستایی در سال جاری ساخته شده اند و اکثر آنها به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز به زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: 59 هکتار باقی مانده نیز به احداث فضای سبز در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی اختصاص دارد که شامل بزرگراه آزادگان، شهید رجایی، شهید آوینی، امام علی(ع)، شهید کریمی، شهید دستواره، سلمان فارسی است.

قائم مقام شهردار منطقه 20به ترویج بیش از پیش فرهنگ درختکاری به ویژه در قشر کودکان و دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تقویت و حفظ فضاهای سبز شهری منطقه 20 که جزئی از کمربند سبز شهر تهران را محسوب می شود از اولویت های مدیریت شهری این منطقه است که همچنان در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت.

نقی نگین راز رئیس اداره فضای سبز شهردار منطقه 20 نیز در این مراسم به ارائه گزارش عملکرد یک ساله پرداخت و گفت: منطقه 20 با داشتن 2500 هکتار فضای سبز  شهری در محدوده داخل شهر و محدوده حریم، دارای سرانه فضای سبز 53 مترمربع است.

نگین راز با افزایش تعداد بوستان های منطقه 20 از 138 به 158 اشاره کرد و افزود: بیش از 150 هزار نهال همزمان در یک ماهه اخیر در منطقه 20 غرس شده است و این نهضت درختکاری همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: احداث 26 هزار مترطول شبکه آبرسانی، 41 هزار متر طول آبیاری قطره ای، احداث 60 چشمه سرویس بهداشتی، و یک هزار پایه و 4 هزار شعله روشنایی از مهم ترین اقدامات سال 93 بوده است.

رئیس اداره فضای سبز کاشت گونه های مقاوم به شرایط آب و هوایی نظیر گز، بادام تلخ و زیتون در عرصه های جنگل کاری، تجهیز 30 بوستان به مبلمان شهری جدید و استفاده از کف پوش های تزریقی برای 10 بوستان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و بر تداوم این روند تاکید کرد.

مراسم درختکاری با عنوان هر شهروند یک درخت، به همت مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه اداره فضای سبز شهرداری منطقه 20 با حضورقائم مقام شهردار منطقه، معاونان، شهرداران نواحی و مدیران شهری منطقه 20 و رئیس اداره و رئیس سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری به همراه 500 نفر از خانواده معظم شهدا، دانش آموزان و شهروندان علاقه مند این منطقه در جنب فروشگاه شهروند و حاشیه بزرگراه شهید آوینی برگزار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: