جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 اسفند 1393     
تشكيل ستاد تخصصي حمل و نقل ريلي در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

به گزارش شهرداری نیوز، جانشين فني مديرعامل و معاون امور ايستگاه هاي شركت بهره برداري مترو تهران اظهار داشت: ستاد تخصصي حمل و نقل ريلي در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تشكيل شد.

مهندس عبدالله پور جانشين فني مديرعامل و معاون امور ايستگاه هاي شركت بهره برداري مترو تهران پس از بازديد معاون علمي و فناوري رييس جمهور از معاونت حمل و نقل و كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: در اين جلسه استقبال مردم از وسايل حمل و نقل عمومي در روزهاي پاياني سال مورد بحث و بررسي قرار گرفت و راهكارهاي علمي و عملي براي كمك به كاهش بار ترافيك در روزهاي پرتردد شهر بررسي شد.

وي ادامه داد: در اين جلسه كه با محوريت استفاده از فناوري در فعاليت هاي مركز كنترل ترافيك برگزار شد و در خصوص ارتقاي فناوري و انتقال آن به ساير شهرهاي كشور و به كارگيري آن در  سامانه حمل و نقل عمومي تصميماتي اتخاذ شد.

عبدالله پور با بيان اينكه ستادي با عنوان ستاد تخصصي حمل و نقل ريلي با حضور معاون فناوري رياست جمهوري و معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران تشكيل شده است اظهار داشت: اين ستاد با حضور نماينده حقوقي معاونت حمل و نقل شهرداري تهران فعاليت خواهد كرد و محوريت فعاليت آن استفاده از پتانسيل هاي فني مترو تهران است.

جانشين فني مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با اشاره به اينكه اين ستاد بر اساس فعاليت شركت هاي دانش بنيان طراحي شده است و بر اساس آن مي تواند از تسهيلات و نيز معافيت هاي مالي برخوردار باشد افزود: اطلاعات و تخصص استفاده شده در مترو تهران به عنوان خوراك اوليه در اختيار به شركت هاي دانش بنيان فعال در ستاد قرار داده مي شود تا با استفاده از آنها به سمت توليدات داخلي و ارتقاي فناوري و تكنولوژي حركت كنند.

عبدالله پور افزود: در اين جلسه از فعاليت شركت بهره برداري مترو تهران در "اولين نمايشگاه مشاركت توليدكنندكان داخلي در صنعت مترو" به معاون فناوري رياست جمهوري گزارشي ارائه شد كه وي با استقبال از اين فعاليت ها بر ساخت داخلي تجهيزات و بومي سازي تكنولوژي حمل و نقل تاكيد كرد.

جانشين فني مديرعامل و معاون امور ايستگاه هاي شركت بهره برداري مترو تهران در پايان خاطرنشان كرد: گرفتن سهم بيشتر بازار توليد داخل از تكنولوژي حمل و نقل ريلي به خصوص در بحث ناوگان از مهمترين مواردي بود كه معاون علمي و فناوري رييس جمهور بر آن تاكيد كرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: