جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
تغییرات در فارابی و سینما شهر

  فارس: با تغییراتی که در نحوه فعالیت بنیاد سینمایی فارابی از سوی سازمان سینمایی کشور صورت گرفته است. مقرر شده است که سینما فرهنگ زیر نظر سینما شهر فعالیت کند به همین منظور از 1 فروردین ماه 1394 این امر محقق می‌شود و مدیریت این سرگروه سینمایی زیر نظر مدیریت سینما شهر صورت خواهد گرفت. البته در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر، انتقال سینما فرهنگ از فارابی به سینما شهر طی یک مراسم انجام شد اما از ابتدای سال 94 سینما شهر به عنوان سرگروه جدید سینمای ایران فعالیت خواهد کرد.

براساس این گزارش،با توجه به تغییراتی که برای فارابی در نظر گرفته شده است باید در بخش معاونت بازرگانی، تولید و پشتیبانی  هم تغییراتی صورت گیرد و بخش‌هایی از آن زیر نظر سینما شهر برود. شنیده می‌شود عزت الله علیزاده مدیریت این بخش در فارابی که سالهاست در این حوزه فعالیت داشته است در یکی از معاونت‌های دیگر در فارابی حضور خواهد داشت.

با توجه به تصمیم حجت الله ایوبی درباره تاسیس مدرسه عالی سینما و اعلام آن  در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد ساختمان خیابان فاطمی که هم اینک مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی در آن مستقر است احتمالاً مدرسه عالی سینمایی هم در همانجا آغاز به کار خواهد کرد.، ضمن اینکه بخشی از فعالیت موسسه سینما شهر نیز در حال حاضر در ساختمان فاطمی متمرکز شده است.

در موسسه رسانه‌های تصویری نیز به گونه‌ای تغییرات صورت گرفته است که خرید فیلم برنامه این موسسه نخواهد بود. قرار بود رسانه‌های تصویری به عنوان تجمیع کننده همه آثار سینمای خانگی در بخش VOD یا ویدئو درخواست فعالیت کند و تجمیع کننده همه آثار مؤسسات در این سامانه باشد که هنوز وضعیت آن مشخص نشده است. البته با صحبت هایی که مدیرعامل مرکز گسترش و تجربی اخیراً داشته است احتمالا این مقوله هم به بنیاد سینمایی فارابی واگذار خواهد شد اما هنوز چگونگی انجام آن به طور دقیق مشخص نیست.

البته از بین همه موسسات زیر مجموعه سازمان سینمایی وضعیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وضعیت با ثبات‌تری دارد چرا که با حذف قطعی عدم حمایت از آثار سینمایی(چه فیلم‌های اول و چه اثار حرفه‌ای)، از این پس تمام تمرکز این موسسه بر روی آثار مستند و انیمیشن خواهد بود و با توجه به اینکه فرید فرخنده کیش نیز به تازگی به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از سوی ایوبی منصوب شده، باید ببین فرخنده کیش چه برنامه‌هایی برای آینده سینمای جوان خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: