جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
طراحان فرش ایران در شبکه مستند

روابط عمومی شبکه مستند: این مجموعه که از شنبه 16 اسفند ماه هر شب ساعت 21 به روی آنتن می رود به طراحان و نقاشان  سر‌شناس فرش ایران می پردازد و  درهرقسمت ازاین مجموعه، ضمن معرفی یکی ازاستادان طراح فرش ایران ، روش‌های مختلف کاری آن هنرمند شامل ایده پردازی و الگو گیری، طراحی روی کاغذ چهار خانه، گرده برداری، رنگ آمیزی و نقطه گذاری مورد بررسی قرار می گیرند.

قسمت اول این برنامه به نقش گل فرنگ می پردازد. در این قسمت استاد مجید اکبری طراح و نقاش تبریزی درباره نقش گل فرنگ درآثار خود صحبت می کند.

در قسمت دوم نیز استاد جعفر محمد زاده نحوه طراحی ، رنگ آمیزی و نقطه گذاری در نقشه فرش را تشریع می نماید.

در قسمت سوم طریق فرزندان استاد  با نو آوریهای استاد رسام عرب زاده در هنر فرش ایران آشنا می گردیم.
قسمت چهارم این برنامه درباره استاد غلامحسین محمودی و میزان تاثیر گذاری محیط اقلیمی و معماری هر منطقه بر طراحی فرش آن شهر بخصوص اقلیم  کاشان خواهد بود. همچنین قسمت پنجم به نقش بر فرش و قسمت ششم نیز به ابداعات فرشید پوریا در زمینه رنگرزی می پردازد.

ابوالفضل کریمی اصل پیش از این آثار مستند متعددی درزمینه فرش ایران تولید کرده که از جمله می‌توان به فیلم تحسین شده «طرح، رنگ، نقطه» و مستندهای «رنگ قالی» و «ازنقش تافرش» اشاره کرد. «طرح، رنگ، نقطه» فیلم برگزیده مستند ایران در فستیوال لوساس فرانسه در سال 2000 بوده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: