جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 اسفند 1393     
پیش بینی حضور 70 هزار نفر در تورهای گردشگری نوروز

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به دلیل تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه، امسال هفت سین فاطمی زینت بخش میادین شهر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در تشریح اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی همزمان با فرارسدن سال نو اظهار اشت: در عید امسال شاهد همزمانی 3 رویداد مهم عید نوروز، ایام فاطمیه و ولادت حضرت زهرا (س) خواهیم بود که این امر نشان می دهد مردم ما به خوبی می توانند خود را با مراسمی این چنین متنوع وقف دهند. 

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده شهرداری امسال طرح استقبال از بهار را بهار فاطمی نامیده است، افزود: برنامه ریزی های گسترده ای انجام دادیم تا بر اساس آن فعالیت هایی را متناسب با ایام نوروز و فاطمیه برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی تصریح کرد: ما امسال به مناسبت متقارن شدن ایام فاطمیه با عید نوروز تلاش کردیم تا مردم ما بتوانند در عین حال که از سنت های عید نوروز بهره مند شوند، سنت های دینی را نیز به جای آورند و به آن ها توجه داشته باشند. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ایام نوروز شاهد فعالیت هایی مانند صله ارحام، نظافت و ... هستیم خاطرنشان کرد: همه این آموزه های اخلاقی و دینی همان رفتاهایی است که بزرگان دینی ما انجام می دادند. 

به گفته امرودی شهردای تهران از تمام ظرفیت های خود برای توسعه رفتارهای اخلاقی در قالب سبک زندگی استفاده خواهد کرد.

وی با عنوان این مطلب که تمام سازمان های متنوع و مختلف شهرداری در ایام عید خود را آماده میزبانی و خدمت به مردم کرده اند گفت: برنامه ریزی ما طوری انجام شده است که برای عموم مردم باشد. بدین معنی که شهروندان می توانند با حداقل هزینه ها از حداکثر امکانات استفاده کنند. 

امرودی تاکید کرد: شهردای تهران سعی کرده است در راستای شعار نزدیک کردن شمال و جوب تهران امکانات مشابهی را به همه مناطق اختصاص دهد. در نتیجه، در نوروز امسال شاهد اختصاص امکانات مشابهی به تمامی شهروندان خواهیم بود. 

وی یکی از برنامه های شهرداری تهران در ایام نوروز را برگزاری هفته اقوام دانست و گفت: امسال قرار است که 8 مورد از این هفته ها را برگزار نماییم. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه در تشریح برنامه های ویژه این معاونت همزمان با فرا رسیدن سال نو بیان کرد: آراستگی مساجد، اجرای طرح حمایتی از خانواده های نیازمند، راه اندازی بازاچه خود اشتغالی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برنامه ریزی جهت اسکان مسافران نوروزی، برپایی سفره هفت سین نوروزی در سراهای محلات، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه های عطر یاس منطقه ای و نصب بنرهای اطلاع رسانی مناسبتی از جمله کلیات برنامه های اجرایی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز است. 

حجت الاسلام امرودی با اشاره به تعبیه ایستگاه های استقبال و بدرقه از میهمانان نوروزی عنوان کرد: محور شهید بابایی در منطقه 4، محور خاوران در منطقه 15، محور حرم امام در منطقه 19، محور جاده ساوه در منطقه 18 و محور اتوبان کرج در منطقه 21 محورهای استقبال از میهمانان نوروزی را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به برنامه های تور گردشگری نوروزی معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت:  سال گذشته 36 هزار نفر از تورهای گردشگری ما استفاده کردند که این امر امسال به 70 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.  

 امرودی افزود: امسال در قالب تورهای نوروزی 6 تور تهران گردی یک روزه و 11 تور گردشگری نیم روزه را برپا خواهیم کرد که بسیاری از مسیرهای تعریف شده ما به گردشگری مذهبی اختصاص خواهد یافت. 

به گفته معاون شهردار تهران طبیعت گردی، مذهبی، تاریخی، تفریحی، شهری و انقلاب از مهم ترین موضوعات گردشگری امسال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: