جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 اسفند 1393     
کمیته گردشگری منطقه 11 تشکیل شد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،نشست کمیته گردشگری منطقه 11 به منظور ترویج گردشگری دربافت تاریخی پایتخت در راستای اجرای طرح "مهمان طهران " ویژه ایام نوروز با حضور شهردار ،معاونین و مدیران این منطقه تشکیل شد.

نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11 در این نشست گفت: بافت تاریخی این بخش از طهران قدیم که پیشینه فرهنگی و هویت محله های مرکزی پایتخت را در خود جای داده؛ گنجینه ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ و هنر است که علاوه بر ویژگی های گردشگری ؛ بیان گر روح زیبا شناختی هنر و معماری ایرانی – اسلامی نیز هست و جا دارد که مطالعات بسیاری در این خصوص انجام شود.

آبادیان با بیان این که توجه به گردشگری در محدوده منطقه 11 ؛ یکی از راهبردهای اساسی در برنامه توسعه دوم شهر تهران است؛ افزود: این ظرفیت در سطح منطقه وجود دارد و در تلاش هستیم با فراهم آوری زیر ساخت های آن ؛ در جوار منطقه 12 پیشگام گردشگری در طهران باشیم.

این نشست با هدف تبیین برنامه های گردشگری شهرداری منطقه 11 در راستای طرح دعوت از شهروندان در نوروز 94 تشکیل شد و ضمن آن در خصوص تعیین مراکز و مسیرهای 4گانه گردشگری در سطح منطقه ؛ معرفی مراکز منتخب گردشگری ،تولید و چاپ کتاب گردشگری منطقه 11 ، تولید نقشه اختصاصی گردشگری از منطقه 11 و معرفی اماکن تبادل نظر شد.

شایان ذکر است محدوده منطقه 11 که بخش وسیعی از طهران قدیم دراین منطقه واقع شده ؛ بناهای ارزشمند تاریخی ،هنری و فرهنگی بسیاری از جمله نخستین آتش نشانی کشور ، نخستین بیمارستان کشور ، نخستین اداره ثبت احوال کشور ، نخستین هنرستان موسیقی کشور ، نخستین ایستگاه راه آهن و نخستین لوکوموتیو کشور و موزه قرآن ،خانه موزه مقدم ، مقبره شیخ هادی ، مقبره شهدای مشروطه ، میدان حسن آباد ، سقاخانه عزیز محمد ، عمارت تیمورتاش ،حمام انصاری و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: