جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 اسفند 1393     
افزایش یک ساعته ساعات کاری مراکز معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضاهای سفر در ایام نوروز از مورخ 16 اسفندماه تا پایان سال ساعت کاری مراکز معاینه فنی به مدت یک ساعت افزایش می یابد. به طوری که این مراکز از ساعت 7:30 صبح لغایت 17:00 فعال خواهند بود.

ولی الله آذروش با تاکید بر اینکه مراکز بیهقی، سراج، الغدیر، شکوفه،نیایش، آبشناسان،چمران و دماوند از 16 اسفند ماه تا ساعت 17 فعال هستند، گفت: درصورت افزایش مراجعات در این ایام جهت رفاه حال شهروندان ستاد آمادگی دارد تا در صورت نیاز نسبت به افزایش ساعت کاری اقدام کند.

وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز هم از 2 لغایت 4 فروردین 94 چهار مرکز معاینه فنی بیهقی ، سراج، آبشناسان و الغدیر  فعال خواهند بود. همچنین  در روزهای کاری تا 13 فروردین ماه نیز تمامی مراکز فعال هستند و به شهروندان برای سفر ایمن تر خدمت رسانی می کنند.

به گفته آذروش جهت تشویق و ترغیب شهروندان به انجام معاینه فنی و تکریم ارباب رجوعانی که با گرفتن معاینه فنی وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال احترام به قانون و دیگر شهروندان به انجام رسانده اند، در راستای استقبال از بهار از ابتدای اسفند ماه 93 تا پایان 15فروردین ماه 94 در سه بازه 15 روزه به قید قرعه در هر بازه به سه نفر از مراجعه کنندگان هدیه  استفاده سه نوبت معاینه فنی رایگان اهدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مدارک مهمی که هر ساله در سفرهای نوروزی توسط پلیس راهور به جد کنترل می شود معاینه فنی خودروهاست، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می شود خارج از الزام قانونی برای سلامت خود و خانواده محترمشان صرف مشمول و یا غیر مشمول بودن خودرو جهت اخذ معاینه فنی حتماٌ قبل از سفر به یکی از مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و از وضعیت عمومی و ایمنی خودرو نظیر وضعیت ترمز و کمک فنر،وضعیت اتصالات جلوبندی، وضعیت اهرم بندی فرمان،میزان فرمان و...مطلع شوند.

 مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان اظهار داشت: بنا بر  آمار اعلامی پلیس 11درصد از تصادفات منجر به جرح و فوت ناشی از نقص فنی و 40 درصد بر اثر واژگونی خودرو که می تواند بر اثر خطای انسانی و یا پایین بودن سطح ایمنی خودرو در حفظ پایداری سمتی خودرو حادث شده باشد اتفاق می افتد. قطعاً با مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی قبل از سفر و صرف زمان کمتر از 15 دقیقه برای هر خودرو می توان از 18000 کشته جاده ای سالانه با لحاظ نقش 11 درصدی نقص فنی در تصادفات حداقل جان ارزشمند 2000 انسان را نجات داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: