جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 اسفند 1393     
افتتاح ماهیانه یک ایستگاه در سال 94

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: افتتاح ماهیانه یک ایستگاه در سال آینده تاثیر بسزایی در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی دارد و نقش بسزایی در کاهش آلاینده‌ها در سال‌های آتی خواهد داشت.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاحیه خط 3مترو که صبح امروز (دوشنبه) که در ایستگاه شریعتی برگزار شد با اشاره به همت جهادی مسئولان در افتتاح خطوط متروی تهران، اظهار کرد: تمام مسئولانی که در ساخت مترو دست اندرکار هستند با یک هدف مشخص برای خدمت به بندگان و نجات شهروندان از آلودگی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان و کودکان و سالخوردگان تلاش مضاعفی را در این عرصه انجام داده‌اند.

وی افزود:  این کار یک کار جهادی است که برای تلاش در بهبود زندگی مردم مخصوصا مردم جنوب شهر که بیش از سایر شهروندان به این مردمان بی توقع و بی تکلف که در روزهای سخت همراه انقلاب بودند هستیم .

شهردار تهران افزود:بهره برداری از خطوط مترو با رویکرد صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی انجام شده است و خوشبختانه به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم مترو کاملا بومی شده و مهندسین قادر به ساخت این مجموعه در کشور خودمان هستند.

وی با اشاره به تعهدات مدیریت شهری به همشهریان اظهار کرد: مسئولان شهرداری، شورای شهر به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر در راستای تعهدات خود به شهروندان هستند وبا تمام مشکلاتی که در پیش رو داریم از تعهدات خود در برابر شهروندان کوتاهی نمی‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در ساخت مترو با کمبود اعتبارات مواجه هستیم تصریح کرد: 50درصد هزینه مترو بر عهده دولت است که سهم ناچیزی از آن پرداخت می‌شود و امید است با عنایت بیشتر دولت در این حوزه بتوانیم مشکلات عدیده را در مترو برطرف کنیم و در این عرصه نیازمند همکاری رسانه‌ها و افکار عمومی هستیم چرا که رسانه ها با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در صدد هستند تا تلاش مدیریت شهری را کمرنگ جلوه بدهند و ما از رسانه‌ها خواستاریم تا در این زمینه مدیریت شهری را یاری کنند.

شهردار تهران با اشاره به عدم اجرای قانون در بخش اعتبارات تصریح کرد: براساس قانونی که در مجلس تصویب شده است اعتبارات ریالی دریافتی از مردم که به خزانه وارد می‌شود باید به شهرداری واگذار شود تا صرف امور جاری و زیرساختی شهر شود که متاسفانه این امر تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: با وجود کمبود اعتبارات در این عرصه و با توجه به اینکه بخشی از بودجه بر عهده دولت است اما شهرداری با در اختیار داشتن بودجه خود مسئولیت این کار جهادی را بر عهده گرفته و صد در صد بودجه را به مسائل زیربنایی و خدمات رفاهی مردم اختصاص داده است که امید است رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد و مردم به هیچ عنوان نگران مشکلات اقتصادی، بحران و تحریم دشمنان نباشند چرا که مدیریت شهری با رویکرد مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی این مسئله را برطرف می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: در تلاش هستیم با سرعت و دقت کارها را پیش ببریم و کمترین تاخیر را در پروژه‌ها داشته باشیم و در حال حاضر شاهد افتتاح نودمین ایستگاه مترو هستیم و افتتاح ماهیانه یک ایستگاه در سال آینده را نیز جز برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و با توجه به آلودگی هوا که یکی از چالش‌های امروز کلانشهرها شده است با تمام ظرفیت و امکانات در صدد تحقق کاهش 50درصدی آلاینده‌ها در افق 4ساله شهر هستیم.

قالیباف عنوان کرد: با همت و اراده مسئولان شهری شاهد توسعه حمل ونقل عمومی و 30کیلومتر حفاری تونل و 20کیلومتر بهره برداری در مترو هستیم که با توجه به امکانات کم این خود رکوردی جهانی محسوب می‌شود و با افتتاح خطوط ایستگاه سرفاصله‌های خطوط 3 را از 7 دقیقه به 5دقیقه می‌رسانیم.

قالیباف در پایان گفت: نیازمند تغییر رفتار در فرهنگ شهری هستیم چرا که اجرای خط سفید نه تنها در طرز صحیح رانندگی تاثیر دارد بلکه در ارتقای فرهنگ شهری نیز تاثیرگذاراست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: