جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 اسفند 1393     
تجربه شورایاری ها یک حرکت موثر و قابل انتقال به سایر شهرهاست

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از فعالیت شورایاری های شهر تهران اظهار داشت: اینکه ما به نقطه ای برسیم که مردم باور کنند در مدیریت فضای شهری و محلات خود سهامدار هستند یک اقدام قابل تقدیر و گامی مثبت است که باعث می شود خدمات ارائه شده در شهرها با محافظت و حساسیت مردم مواجه شود.

محمد دامادی به بیان فوائد سپردن امور شهری به مردم پرداخت و خاطر نشان کرد: یادمان نرفته زمانی را که صندلی های اتوبوس توسط برخی شهروندان پاره می شد، شیشه کیوسک های تلفن موجود در خیابان ها شکسته می شد و یا اتوبوس هایی که تماشاگران یک مسابقه فوتبال را جابجا می کردند با آسیب مواجه می شدند، اما امروزدیگر اتفاقات گذشته رخ نمی دهد و مردم احساس می کنند این اموال برای خودشان است و از پول خودشان تامین شده است.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت شوراها در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: برای نهادینه شدن یک فرهنگ در جامعه باید ابزارهایی در اختیار مردم قرار گیرد که شوراها یکی از این ابزارهاست. شوراها برگرفته از آرا و نظرات مردم در مدیریت حوزه شهری هستند. قبلا شهرداران را وزارت کشور انتخاب می کرد و مدیریت شهر با واسطه بسیار از طریق مردم برگزیده می شد. اما امروزه این مردم هستند که شوراها را انتخاب می کنند و شوراها نیز شهرداران و مدیران شهری را منصوب می کنند. 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: حالا یک نهاد مدنی کوچکتری به نام شورایاری ها شکل گرفته که یاری رسان شورای شهر نیز هست. شورایاران همانطور که از اسم آنها مشخص است به یاری شورا آمده و نمایندگان مردم می شوند تا نظرات شهروندان را به گوش نهاد بالاتری به نام شورای شهر برسانند. اعضای شورای شهر نیز می توانند این نظرات به دست آمده را در تصمیم گیری های شهری به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهند. 

دامادی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: من شورایاری ها را یک کار درست و حرکت موثر می دانم و معتقد هستم که این نهاد می تواند کمک شایانی برای شهرها باشد. وقتی مشاهده می کنیم که این حرکت موثر با پاسخ مثبت از سوی مردم و شهروندان نیز مواجه شده، طبیعتا این مسئله می تواند به سایر شهرهای کشور نیز سرایت کرده و موجب رشد و شکوفایی در سایر شهرها شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: