جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 اسفند 1393     
مرغ ارزان می‌شود

فارس: در هفته‌های اخیر قیمت مرغ به شدت افزایش یافت که گفته می‌شود، این اتفاق در پی ضرر و زیان چند ماه اخیر تولیدکنندگان مرغ گوشتی صورت گرفت.

براساس این گزارش: تولید‌کنندگان مرغ که در ماه‌های اخیر به علت پایین بودن قیمت مرغ با ضرر و زیان روبرو بودند، اقدام به کاهش جوجه‌ریزی کردند و این مسئله موجب کاهش عرضه مرغ به بازار و در نتیجه گرانی حدود 2 هزار تومانی هر کیلوگرم مرغ شد.

در این راستا دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مرغ منجمد را از دو هفته پیش به بازار آغاز و علاوه بر آن عرضه مرغ گرم با قیمت هرکیلو 6980 تومان را در میادین میوه و تره‌بار شروع کرد که گفته می‌شود این اقدام مانع افزایش قیمت‌ مرغ شد.

* مرغ ارزان می‌شود

محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور درباره قیمت عرضه مرغ در میادین، گفت: هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت 6980 تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 5800 در میادین میوه و تره‌بار به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی قیمت مرغ رو به کاهش است، افزود: این کاهش نباید به اندازه‌ای برسد که تولید‌کنندگان را باز هم با حاشیه ضرر مواجه کند.

یوسفی با اشاره به اینکه دولت بابت عرضه مرغ منجمد به مردم و کنترل بازار یارانه می‌دهد، تصریح کرد: قیمت تمام شده مرغ منجمد برای دولت بیش از قیمت تمام شده مرغ گرم است ولی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و حمایت از مصرف‌کننده اقدام به توزیع مرغ منجمد کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور اظهار داشت: عرضه مرغ گرم و منجمد قطعا موجب کاهش قیمت‌ می‌شود و هم‌اکنون با کاهش جزئی نسبت به روزهای قبل مرغ در عمده‌فروشی‌ها حدود 7300 تومان عرضه می‌شود.

* قیمت مرغ، با ورود تولیدات جدید به بازار کاهش می‌یابد

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران هم در رابطه با قیمت عرضه مرغ در بازار اظهار داشت: هر کیلوگرم مرغ به مصرف‌کننده با قیمت  7900 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: قیمت مرغ در عمده‌فروشی‌ها و کشتارگاه‌ها حدود 7400 تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد تا حدودی مانع افزایش قیمت‌ها شد، بیان داشت: مردم چندان از مرغ‌های منجمد استقبال نکردند، زیرا از تاریخ انقضاء مرغ‌های منجمد عرضه شده حدود یک ماه باقی مانده است.

وی اظهار داشت: مرغ‌های منجمد عرضه شده در بازار کاملا قابل مصرف و هیچ مشکل بهداشتی ندارد، اما معمولا مردم تمایل به استفاده از مواد تازه دارند.

یوسف‌خانی با بیان اینکه تولیدات جدید مرغ به زودی به بازار می‌رسد، تصریح کرد: تا یکی دو روز آینده قیمت مرغ به دلیل اینکه مرغ‌های پرورش یافته به سن کشتار می‌رسند، کاهش  و از نیمه دوم اسفند هم با افزایش میزان ورود تولیدات جدید به بازار قطعا قیمت مرغ در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: