جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 اسفند 1393     
طرح تازه اسکناس ۲۰ یوورویی/عکس

تسنیم: ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا از طرح تازه اسکناس 20یورویی در شهر فرانکفورت رونمایی کرد. طراحی این اسکناس جدید با همکاری مشترک بانک‌های مرکزی حوزه مالی یورو و بانک مرکزی اروپا صورت گرفته است.


 
به گزارش یورونیوز قرار است 25 نوامبر حدود یک تریلیون و 700 میلیارد قطعه از این اسکناس تولید و توسط بانک‌های مرکزی آلمان، فرانسه و ایتالیا در حوزه مالی یورو توزیع شود.

کیفیت مشترک چاپ اسکناس در حوزه یورو

آمار ماه ژانویه سالجاری نشان می دهد که بالغ بر 17تریلیون قطعه اسکانس یورو در گردش قرار دارد. برآورد می شود از این میزان، بیش از 3 تریلیون و 42میلیون قطعه اسکانس 20 یورویی باشد.

نزدیک به 16 اقدام امنیتی مرتبط با تولید و چاپ این اسکناس 20یورویی در نظر گرفته شده است. استفاده از جوهرهای ویژه، ته نقش و هولوگرام از جمله این موارد است. برخی از این اقدامات نیز محرمانه عنوان شده است. سیستم مدیریت کیفیت مشترک، استانداردی یک دست را برای تمامی اسکناس های بانک‌های حوزه مالی یورو رقم زده و در جریان تولید، از طریق صدها آزمون یکسانی کیفیت چاپ آن در کشورهای عضو این حوزه را تضمین شده است.

سری جدید اسکناس‌های یورو

رونمایی از اسکناس 20یورویی جدید در ادامه طراحی، چاپ و توزیع اسکناس های 5 و 10یورویی است.

اسکناس های 5 و 10یورویی با طرحی جدید در حال حاضر در چرخه گردش بانکی قرار دارد. جزواتی درخصوص اسکناس 20یورویی جدید برای ارسال به 3 میلیون منطقه تجاری در نظر گرفته شده است. این جزوات ماه اکتبر توزیع می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: