جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 اسفند 1393     
بازتاب رزمایش پیامبر اعظم دررسانه‌ها

 

شبکه خبر: شبکه تلویزیونی الجزیره با تحلیل رزمایش پیامبر اعظم، این رزمایش را پیام روشن ایران به آمریکا دانست.

رئیس دفتر شبکه الجزیره در تهران گفت: هر بار که تهدیدها علیه ایران به ویژه از سوی آمریکا افزایش یافته، واکنش عملی از سوی نیروهای نظامی ایران صورت گرفته است. «عبدالقادر فایز» در گزارش مستقیم از تهران درباره پیام رزمایش پیامبر اعظم گفت رزمایش ایران، پیامی روشن از تنگه هرمز تا واشنگتن، پایتخت آمریکا، در بر داشت.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

رئیس دفتر شبکه الجزیره در تهران گفت امروز پاسخ روشنی از سوی ایران داده شد مبنی بر اینکه هر گونه فکر کردن به مسائل نظامی در تعامل با ایران در مرحله آینده چه پیامدهای سنگینی می تواند داشته باشد.


فایز گفت: «دو روز پیش حرف سنگینی از جان کری، وزیر امور خارجه، و همچنین شب گذشته از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شنیدیم و امروز پاسخ روشنی از سوی ایران داده شد مبنی بر اینکه هر گونه فکر کردن به مسائل نظامی در تعامل با ایران در مرحله آینده چه بسا پیامدهای سنگینی داشته باشد.»

خبرنگار شبکه المیادین هم در تهران با اشاره به پیشرفت های نظامی ایران، اعلام کرد پیام اصلی و روشن رزمایش پیامبر اعظم (ص) خطاب به آمریکاست. این شبکه سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی را بازتاب داد که تصریح کرد هیچ نیازی به عناصر خارجی و نیروهای بیگانه در منطقه نیست و این ایران است که امنیت تنگه هرمز را  که شریان حیاتی انرژی در جهان است ، تامین و حفظ می کند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی اعلام کرد ایران با برگزاری این رزمایش ، به دشمنان منطقه ای و بین المللی خود اعلام کرد بدون مداخله بیگانگان توان تامین امنیت آب های خلیج فارس را دارد. کارشناس شبکه روسیا الیوم گفت ایران در این رزمایش ، نوآوری های تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشت و از این طریق پیام هایی به قدرت های منطقه ای و بین المللی ارسال کرد. «ایران به خوبی می داند که تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس برای دشمنان سنتی اش حساس است. ایران از طریق تنگه هرمز منافع سیاسی و اقتصادی دشمنانش را مورد تهدید قرار می دهد ایران از این طریق به تهدیدهای دشمنانش پاسخ می دهد.»


شبکه تلویزیونی العربیه هم با نمایش رزمایش پیامبر اعظم (ص)، این رزمایش را نشان قدرت برتر ایران در منطقه دانست. ابراهیم النحاس، استاد علوم سیاسی دانشگاه ملک سعود عربستان، در گفتگو با شبکه «العربیه» تصریح کرد: ایرانی ها در این رزمایش قدرت خود را برای حفظ امنیت و برقراری آرامش در منطقه خلیج فارس به بهترین شکل به آمریکا نشان دادند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه العربیه درباره واکنش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: اگر این کشورها بخواهند وارد رقابت با ایران شوند از ابتدا گوی مسابقه را از دست خواهند داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: