جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
کیفیت گامی در مسیر ارتقاء جایگاه صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که کیفیت تولیدات داخلی افزایش یافته و پلت فرم های جدیدی در این راستا طراحی شوند مسلما بسیاری از موانع و مشکلات کنونی صنعت خودرو رفع و مسیر توسعه این صنعت هموارتر خواهد شد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : البته دولت باید به دنبال تمهیدات جهت اختصاص تسهیلاتی برای خودروسازان باشد تا  شرکتها با بهبود شرایط و افزایش تولید و فروش ،سود بیشتری را کسب نمایند .

وی تصریح کرد : مسلما برنامه ریزی چنین راهکاری از سوی دولت به نفع اقتصاد ملی و صنعت خودرو کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : در شرایط حاضر هر گونه تلاش شرکتها در مسیر تولید و توسعه و جذب سرمایه بخش خصوصی می تواند بسیاری از موانع و مشکلات صنعت خودرو را رفع نماید.

وی در ادامه بر ارتقاء کیفی خودروهای داخلی تاکید کرد و اظهار داشت : مسلما افزایش تولید و سرمایه گذاری در صنعت خودرو در رفع مشکلات کنونی تاثیر خواهد داشت اما مسلما در راستای این موضوع برنامه ریزی برای ارتقاء کیفی تولیدات داخلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است هر چند حرکت در جهت طراحی پلت فرم های جدید نیز می تواند راهکاری مناسب و موثر در جهت رشد و توسعه صنعت خودرو داخل باشد.

نماینده شهریار در خانه ملت همچنین با توجه به روند واردات خودرو خاطر نشان کرد : در وضعیت فعلی خودروسازی کشور هر گونه  حرکت در جهت مونتاژکاری و واردات خودرو یقینا به ضرر کشور خواهد بود.

گروسی تاکید کرد : به هر میزان تولیدات داخلی خودروسازان از سطح کیفی و تنوع و تکنولوژی به روزی برخوردار باشد قطعا استقبال از خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بر  ضرورت حمایت های دولت از صنعت خودرو و حرکت در مسیر توسعه تولیدات ملی تاکید و اظهار داشت : دولت باید برای تحقق این موضوع تسهیلات و کمک هایی را به منظور سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی به خودروسازان داشته باشد.

وی همچنین با توجه به نقش مهم و محوری خودروسازی در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد : در صورتی که شرکتها بواسطه تمرکز بر تحقیق و پژوهش و حمایت های دولت در مسیر توسعه تولیدات ملی و ارتقاء کیفیت در صنعت خودرو حرکت های جدی داشته باشند مسلما شاهد تحول در صنعت خودرو و ارتقاء جایگاه صنعت خودرو کشور در جهان خواهیم بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: