جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
یکی از اهدف برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ترافیک ،کاهش سوانح است

به گزارش شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور کشور در چهاردهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ترافیک با اشاره به دیدار رهبر انقلاب سلامی با مسئولان و پلیس راهور گفت :توصیه ی رهبری بر آن بود که تلاش شود سوانح به حداقل کاهش پیدا کند.

سردار مومنی در اشاره به هدف گذاری پلیس بر کاستن تعداد کشته ها در کشور خاطر نشان کرد،ارائه مقایسه ی آماری در 10 سال گذشته با سال 93 پرداخت ،که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از 27 هزار کشته در سال 84 به 17000 تغییر یافته است و پیش بینی شده تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث ترافیکی در سالهای آینده روند رو به کاهشی داشته باشد.

وی با اشاره به شماره گذاری بیش ازتعداد  1 میلیون حوادث در سال 93 تصریح کرد:با توجه به افزایش تعداد حوادث در کشور میزان سوانح آمار 6/5 درصد کاهش را نشان می دهد.

اما آنچه در بررسی ها مورد توجه است این می باشد که از هر 100آسیب حدود 50 درصد آن منجر به فوت شده است و افراد به علل مختلف جان خود را از دست داده اند که نشان از ضعف عملکرد بخش امداد و نجات است که باید به آن توجه ویژه ای شود و باید دانست که امداد و نجات از یکدیگر جدا نبوده و مکمل یکدیگر هستنند.

همچنین تعداد خودرو در سال 84 حدود 4 میلیون و در سال 93 حدود 16 میلیون می باشد که این تعداد بیانگر افزایش تعداد خودرو در کشور می باشد.

سردار مومنی با اشاره به جایگاه فعلی ایران در حوادث جهان تاکید کرد،ایران با کسب رتبه 6/7 درصد متاسفانه جایگاه نا مطلوبی را در آمار جهانی به خود اختصاص داده است که تلاش می شود با نزدیک شدن به آمار اروپا در این ارتباط عدد 2/7 را از آن خود نماید.

در ادامه ی این کنفرانس وی با بیان اینکه آمار ارائه شده با افزایش تعداد کشته شدگان  در مقایسه با 10ماهه نخست سالهای یاد شده تصریح کرد:متاسفانه شاهد هستیم آمار کشته شدگان عابران پیاده نه تنها کاهش نداشته بلکه بیانگر افزایش تعداد از 4370نفر در سال 91 به 4398 نفر در سال 93 ارتقا داشته است.

مومنی در ادامه ی پیشنهادات خود گفت:در این امر نکاتی از قبیل اصلاح یه روز شدن قوانین ،یک پارچه سازی ساختاری،توسعه ی خدمات امداد و نجات، توسعه ی سامانه کنترلی هوشمند در کلان شهرها و راههای موصلاتی کشور ،توسعه ی سیستم های هوشمند و ارتقای استاندارد های ایمنی و زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:مقوله ی ترافیک یکی از دغدغه های مسئولان و عموم مردم است و راهکار اساسی آن این است که تمام مردم و مسئولان به آن ورود پیدا کنند.

وی در ادامه این کنفرانس با انتقاد از عملکرد برخی شرکت های بیمه گذار اظهار کرد:متاسفانه شرکت های بیمه گذار با دریافت هزینه ی کثیری از خودروهای فرسوده به منظور بیمه کردن آنها اقدام به تحویل خودروی آنها می نمایند،اینگونه خودروها را نزد دارندگان آن کاهش دادند و همچنین در این راستا تمایل به تحویل این خودرو ها نزد دارندگان کاهش پیدا کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: