جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
همکاری تروریست های هندی با داعش

العالم: نیروهای امنیتی هند نیز در چند ماه گذشته تعدادی از شهروندان این کشور را به اتهام همکاری با گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق بازداشت کرده اند.

به نوشته روزنامه فرانسوی "لو فیگارو"  تعدادی از جوانان هندی که ناپدید شده بودند ، ناگهان سر از عراق و سوریه درآوردند که " شائیم تانکی " 22 ساله یکی از این جوانان است .

شائیم تا پیش از این هیچ سوء سابقه ای نداشت؛ وی مجرد است و دوستانش در هند اندک بودند.

شائیم در شهر کالیان در غرب هند زندگی می کرد و هیچ مدرک تحصیلی ندارد. وی تا قبل از خروج از هند در یک شرکت کار می کرد و روز 22 مه 2014 خانواده و مادر بیمارش را ترک کرد و همراه 3 دوستش به نام " عریب مجید ، فهد شیخ و امان تاندل " با هواپیما به امارات رفت و از آنجا راهی عراق شد و به داعش پیوست .

"ایمن التمیمی" عضو مؤسسه تحقیقاتی خاورمیانه در آمریکا، در مصاحبه با روزنامه سعودی "الاقتصادیه" گفت : آمار دقیقی درباره تعداد تروریست های هندی در سوریه و عراق وجود ندارد ولی به احتمال قوی تعداد آنها بسیار کمتر از تروریست های عرب است .
از میان این 4 جوان هندی که به داعش پیوستند ،  فقط عریب به هند بازگشت.

عریب دانشجوی دانشکده مهندسی بود و روز 28 نوامبر 2014 به بمبئی برگردانده شد. عریب در آگوست 2014 در حمله داعش به فرودگاه رقه در شمال سوریه مجروح شد.

لوفیگارو نوشت: عریب پس از زخمی شدن به ترکیه منتقل شده بود و پدرش با کمک سرویس اطلاعاتی هند پسرش را از دولت ترکیه تحویل گرفت و سرویس اطلاعاتی هم اکنون درباره نحوه اقناع عریب و دوستانش برای پیوستن به داعش و حامیان مالی آنها تحقیق می کند و گفته می شود که 2 دانشجوی هندی اهل شهر چِنای در جنوب هند نیز در سوریه به دست تروریست ها آموزش دیده اند .

آجای سانی ( Ajai Sahni  ) مدیر اجرایی انستیتوی مدیریت مناقشات نیز اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که در دست داریم ؛ 7 تبعه هندی برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند و 12 هندی پیش از رفتن به این دو کشور دستگیر شده اند .

سانی افزود : گروه " انصار توحید در کشور هند " که در ایالت سرحد شمال غرب ( خیبر پختونخوا) پاکستان مستقر است ، جوانان را برای پیوستن به گروه های تروریستی تحریک می کند و بیانیه های خود را به سه زبان هندی ، اردو و تامیلی منتشر می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: