جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
لنج صیادی در چابهار غرق شد

مهر: بر اثر تغییران آب و هوایی چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان خسارتهای قابل توجهی به زیر ساختهای این استان وارد شده است، رضا اربابی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر بارش باران شدید، سیل و طغیان رودخانه های محلی، سه محور ارتباطی «ایرانشهر-دلگان، دلگان-بزمان و نیکشهر-بنت» واقع در جنوب استان سیل همچنان بسته هستند.

وی افزود: تردد خودروهای سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی در این محورها امکان پذیر نیست و تیم ها راهداری آماده هستند تا به محض فروکش کردن جاده را برای تردد خودرو ها آماده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین توفان خسارات چشمگیری به شبکه های خطول اصلی و فرعی شهری و خطوط فشار قوی بین شهری وارد کرده است که پس از برآوردهای میزان خسارت اعلام خواهد شد.

یک فروند لنج صیادی با شش صیاد در نزدیکی بندر چابهار غرق شد

بر اساس اعلام اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، ساعتی پیش یک فروند لنج صیادی با شش صیاد به علت توفان شدید و وزش باد و امواج شدید دریا در حال نزدیک شدن به بندر رمین شهرستان غرق شد.

بر اساس این اطلاعیه هر شش صیاد این لنج از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و توسط تیم های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وضعیت جوی حاکم تا اواخر امروز ادامه دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر بیان کرد: با توجه به تداوم کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دما برای بیشتر نقاط استان، احتمال بارش پراکنده و برف تا اواخر وقت امروز در ارتفاعات مرکزی همچنان وجود دارد.

مرتضی فرجی دمای فعلی زاهدان را چهار درجه بالای صفر عنوان کرد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت، بیش از ۱۵ درجه افزایش دما را نشان می دهد.

وی میزان بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته برای زاهدان ۱۶،۴ میلیمتر، ایرانشهر دو میلیمتر، خاش ۱۷ میلیمتر، سراوان ۱۶،۳ میلیمتر، زابل ۶،۵ میلیمتر، نیکشهر شش دهم میلیمتر، میرجاوه هشت دهم میلیمتر، زهک ۹،۷ میلیمتر، راسک ۲،۷ میلیمتر، بزمان ۲۴ میلیمتر، فنوج ۱۷ میلیمتر، هیرمند ۱۰،۴ میلیمتر، مهرستان ۱،۶ میلیمتر، سوران ۹،۲ میلیمتر، دلگان ۱۲ میلیمتر، بزمان ۲۴ میلیمتر و هیرمند ۱۰،۴ میلیمتر بارش اعلام کرد.

فرجی با اشاره به مواج بودن دریای عمان افزود: اکنون وضعیت جوی دریای عمان با توجه به وزش بادهای غربی مواج همراه با مه رقیق گزارش شده و از دیروز تا ساعت ۱۲ امروز سرعت وزش باد به ۴۰ کیلومتر و طول امواج دریا به سه متر رسیده است.

وی گفت: با توجه به قابل ملاحظه بودن وزش باد بر روی دریای عمان، دریا تا اواخر امروز مواج است بنابر این به شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری هشدار داده می شود از رفتن به دریا اجتناب کنند.

پیش از این نیز فرماندار زاهدان در گفتگو با مهر از آبگرفتگی ۱۲ واحد مسکونی در نصرت آباد و شکسته شدن ۱۵۰ اصله درخت و خسارت به شکبه برق خبر داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: