جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
دارندگان خودروهای فرسوده برای نوسازی خودروهای خود مورد حمایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار خواهند گرفت

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص خودروهای فرسوده پیکان در تهران گفت: تا پایان دی ماه سال 94 همه تاکسی های پیکان را از رده خارج خواهیم کرد و تسهیلات نوسازی در اختیار آنها قرار خواهیم داد این امر یک تصمیم قطعی مدیریت شهری است.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز خاطرنشان کرد: همچنین اگر افرادی مایل نباشند خودروی  پیکان خود را تعویض و نوسازی کنند اجازه تردد در تهران را نخواهند داشت این خودرو بسیار فرسوده و آلوده کننده است و خودروی مناسبی برای تاکسی نخواهد بود دارندگان خودروی پیکان برای نوسازی این خودرو مورد حمایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار خواهند گرفت و منابعی نیز در اختیارشان قرار خواهیم داد. 

وی با اشاره به وضعیت خودروهای هیبریدی اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان  داخلی موفق به تولید صنعتی خودرو های هیبریدی نشده اند و واردکنندگان نیز به جز دو مدل خودروی گران قیمت هنوز موفق نشده اند و همچنین باید بتوانیم ما به والتفاوت تسهیلات بانکی و کارمزدها را حداقل برسانیم برای بودجه سال 94 مبلغ 100 میلیارد تومان برای کمک به کارمزد بانکی پیش بینی شده است و رانندگان تاکسی برای ارتقاء خودروی خود می توانند وام ارزان قیمت بگیرند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به طرح های جدید شهرداری گفت: تونل امیر کبیر یک تونل رفت و برگشتی است در حال حاضر تونل جنوبی امیرکبیر عملیات آن تکمیل نشده است همچنین بعد از تکمیل تونل جنوبی باید برخی از معابر جنوبی نیز اصلاح شود.

تشکری هاشمی در خصوص ایجاد تونل امیرکبیر اظهار داشت: ایجاد این تونل باعث کم شدن بار ترافیکی در بازار ، امین حضور و امیرکبیر و... خواهد شد و شهروندان می توانند با سرعت مطمئنه به بزرگراه امام علی برسند و از بازار خارج شوند.

وی با اشاره به استفاده از کارت بلیت در تاکسی ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یک یا دو خط تاکسی دستگاه های پز به صورت آزمایشی نصب شده است اما به دلیل ترویج نداشتن این دستگاه های کارت بلیت در تاکسی هاتمایل و تقاضای تاکسیداران برای این دستگاه کم است.

وی تصریح کرد: همچنین نصب پز ، GPS و پرینتر هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت و از بخش خصوصی که مایل به سرمایه گذاری هستند استقبال خواهیم کرد.

تشکری هاشمی افزود:  پرداخت کرایه تاکسی ها همانند با کارت های مترو واتوبوسرانی خواهدبود وباعث سهولت برای راننده ها ومسافران خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: