جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
درآمدزایی داعش از مُرده فروشی

تسنیم: به گزارش یک روزنامه آلمانی داعش به دلیل کاهش منابع درآمدی خود با مشکلات مالی مواجه شده و در ازای دریافت مبالغ هنگفت جسد نیروهای امنیتی کرد کشته شده در درگیری‌ها را به بازماندگان آن‌ها تحویل می‌دهد.

به‌گزارش  روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، بر اساس یک گزارش مطبوعاتی گروه تروریستی داعش برای تامین هزینه‌های هنگفت جنگ‌های خود به تجارت اجساد روی آورده است.

با توجه به صندوق های خالی، این گروه تروریستی تلاش می کند هزینه های سرسام آور جنگ های خود را با فروش اجساد تامین کند.

 روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" با استناد به برخی محافل امنیتی نوشت: ظاهرا داعش اجساد کشته شدگان کرد در نبردهای خود با آن ها را حدود 10 هزار تا 20 هزار دلار به وابستگان و بازماندگان آن ها می فروشد.

 بر اساس این گزارش درآمد گروه تروریستی داعش از منابع نفتی به دلیل حملات ائتلاف ضد داعش و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شدیدا کاهش پیدا کرده است. همچنین در آمد حاصل از تجارت با آثار باستانی غارت شده نیز برای گروه تروریستی داعش به سمت صفر میل می کند چرا که موسسات فرهنگی و عبادتگاه ها در قلمرو تحت تصرف داعش کاملا غارت شده و دیگر مناطق جدیدی هم فتح نشده است. بر اساس گزارش محافل امنیتی مشابه چنین وضعیتی در زمینه غارت و دزدی از بانک ها و اماکن خصوصی برای داعش به وجود آمده است.

گروه تروریستی داعش به دلیل شرایط مالی وخیم دستمزدهای جنگجویان خود را به حدود دو سوم کاهش داده است. در ضمن بر اساس گزارش های محافل اطلاعاتی و امنیتی، داعش مالیات های بالایی از افرادی که ساکن قلمرو تحت تصرف وی هستند دریافت می کند.

داعش برای پرداخت دستمزدهای جنگجویان خود و بازسازی زیر ساخت ها در مناطق تحت تصرف خود به مبالغ و درآمدهای بالایی نیاز دارد.

بر اساس اطلاعات معاون وزارت خزانه داری آمریکا داعش تنها از طریق فروش غیر قانونی نفت در تابستان گذشته حدود یک میلیون دلار در روز درآمد داشته است.

البته بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات امنیت آلمان به دلیل حملات ائتلاف ضد داعش، در اواخر نوامبر سال گذشته درآمدهای نفتی این گروه تروریستی به حدود 300 هزار دلار در روز کاهش پیدا کرد.

ظاهرا گروگانگیری و اخاذی از وابستگان این گروگان ها در حال حاضر مطمئن ترین منبع درآمد داعش محسوب می شود. داعش بین 500 تا 1000 دلار را از خانواده های گروگان‌های خود برای آزادی آن ها درخواست می کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: