جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
3 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در تهران پیش فروش شد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر پروژه موتورسیکلت های برقی گفت :  تاکنون بیش از 2 هزار و 800 دستگاه موتورسیکلت برقی توسط مردم و تعدادی از سازمان ها پیش خرید شده است.

دکتر حسین افشین در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: سازمان ها و  دستگاههایی که ناوگان موتوری  آنها را با موتورهای برقی تجهیز کرده اند در حال حاضر در حال انتخاب مدل موتورسیکلت ها هستند و واگذاری این موتورها هم در چند ماه آینده انجام می شود.

وی تصریح کرد : طبق تفاهم نامه ای قرار است 1000 دستگاه موتورسیکلت های برقی به ادارات پست و 1000 دستگاه به پیک های بادپا تحویل گردیده و حدود 800 دستگاه از این موتورسیکلت ها تاکنون توسط مردم ثبت نام شده است.

وی گفت : در این طرح عرضه 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در سال جاری مورد نظر بوده که خوشبختانه پیش فروش حدود 3 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی بر اساس هدف گذاری صورت گرفته محقق شده است.

وی با اشاره به تنوع در مدل و قیمت موتورسیکلت های برقی عرضه شده  در این طرح تصریح کرد : خوشبختانه تعداد شرکتهایی که در این طرح شرکت کرده و مدل موتورسیکلت های برقی شان را به شهرداری تهران ارائه کردند حدود 20 شرکت است به همین جهت تنوع مدل ها بسیار زیاد شده و به همان نسبت قیمت ها نیز بر اساس مدل ها متفاوت خواهد بود.

وی گفت : البته در خصوص قیمت ها ما دخالتی نداریم و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شرکتها هستند که درخصوص قیمتی به توافق می رسند و بر این اساس قیمتی را اعلام می کنند.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود از اوایل اردیبهشت ماه سال آینده شاهد تردد گسترده موتورسیکلت های برقی درسطح شهر تهران باشیم.

مدیر پروژه موتورسیکلت های برقی خاطر نشان کرد : در این طرح از حضور و فعالیت شرکت هایی نسبت به تولید موتورسیکلت های برقی در داخل اقدام کنند استقبال می شود اما تاکنون  تولیدکننده ای در این زمینه اقدام نکرده است.

افشین تصریح کرد :البته شرکتهایی نیز در این راستا تولیداتی را ارائه کردند که عمدتا به لحاظ توان و قدرت برای شهری مثل تهران مناسب نیست و در شرهایی مثل کیش قابل استفاده است.

وی با اشاره به تلاش شرکت های داخلی نسبت به تولید موتورسیکلت های برقی مناسب برای استفاده در شهری مثل تهران گفت : هم اکنون اغلب شرکتهای داخلی در حال دریافت و انتقال تکنولوژی تولید این موتورسیکلت ها هستند به همین جهت پیش بینی می شود تا شهریور ماه سال آینده بیشتر این موتورسیکلت های برقی تولید داخل شوند.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در طرح عرضه موتورسیکلت های برقی در تهران اظهار داشت : شهرداری تهران در این طرح برای حدود 10 هزار موتورسیکلت برقی 7 میلیون تومان تسهیلات بدون بهره را در نظر گرفته است و در سال آینده نیز برای 10 هزار موتورسیکلت برقی که در بودجه سال اینده هدف گذاری شده تسهیلات خرید اختصاص خواهد یافت.

وی مهمترین هدف از ارائه موتورسیکلت های برقی را آلایندگی بالای  موتورسیکلت های بنزینی و اقدام در جهت کاهش آلوگی هوای تهران عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه حدود 25 درصد از ذرات معلق در هوا و آلایندگی فعلی هوای تهران مربوط به موتورسیکلت های بنزینی است این مسئله موجب شد تا شرداری تهران در این زمینه اقدام نماید تا در این راستا شاهد کاهش آلودگی هوای تهران باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: