جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 اسفند 1393     
باید به سمت حمل و نقل انسان محور حرکت کنیم

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در طی برگزاری اختتامیه جشنواره  تاکسی رانان برتر 2 با اعلام اینکه امروزه در شهرهای مختلف دنیا ترافیک تعریف دیگری دارد و در گذشته صحبت از ماشین بیشتر،تولید بیشتر ،راه بیشتر ،بزرگراه های بیشتر و خیابان های بیشتر و رانندگی راحت تر مطرح بود اما امروزه اینگونه نیست .

در دنیا تعریفی به عنوان خودروسالاری وجود ندارد  و این تعریف جای خود را به اولویت به انسانها داده است . ما مسئول تسهیل در آمد و شد شهروندان هستیم برای آنکه راحت تر به مقصد خود برسند .

وی در ادامه گفت ، جامعه تخصصی حمل و نقل در تمام دنیا اعتقاد بر این دارد که باید به سمت حمل و نقل انسان محور حرکت کرده و در مدل حمل و نقل انسان محور پیاده گان در اولویت هستند و کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند به عنوان کسانی  که مشارکت می کنند در بهبود جریان ترافیک شناخته می شوند .

معاون شهردار تهران افزود ، اگر راجع به حمل و نقل عمومی صحبت می شود نه فقط به عنوان ابزاری برای به مقصد رساندن مردم بلکه به عنوان یک راه حل برای بحران ترافیک شهر شناخته می شوند.

وی راه حل های پشت سر گذاشتن بحران ترافیک را این گونه بیان کرد که ابتدا مطالعات دانشگاهی که در کنفرانس سالهای گذشته مهندسی ترافیک مطرح شد نشان می دهد هرچه خیابان بیشتر شود تقاضا برای داشتن و تولید خودرو نیز افزایش می یابد ،پس باید به فکر حل این معضل باشیم . وی افزود، توسعه حمل و نقل عمومی یعنی مترو،تاکسی ،اتوبوس و دوچرخه دیگر راه حل برای خروج از بحران ترافیک است.

وی تاکید کرد تاکسی به عنوان یکی از وسایل مهم در حمل و نقل عمومی باید از مقبولیت های ویژه ای برخوردار باشد .از نظر وی تاکسی بی کیفیت نتنها باعث رنجش مالک خودرو شده بلکه باعث رنجش مسافر نیز می شود. خودرویی که عمرش بیشتر از 4 یا 5 سال است و بعد از آن رو به فرسودگیست وسیله مناسبی برای شهر به حساب نمی آید.

مهندس تشکری هاشمی گفت: ما معتقدیم باید تاکسی های شهر کیفیتشان ارتقا پیدا کند . ما امیدواریم در سال 94 با پیشنهاداتی که به شورای محترم شورای شهر تهران داده ایم و در حال برسی این موضوع می باشند یارانه ها و کمک هایی پیش بینی شده  تا بتوانیم در سال 94 بخشی از تاکسی های فرسوده شهر تهران را با خودروهای با کیفیت ارتقا ببخشیم.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: تاکسی پناه گاه مردم شهر است که به عنوان یک وسیله مطمئن ، خاطر جمع آموزش دیده صاحب صلاحیت و دارای اخلاق شغلی است که در نتیجه عمل تاکسی رانان عزیز به وجود آمده است.وی ویژگی های تاکسی های نمونه را اینگونه برشمرد:

1)آراستگی در تاکسی ها لازم و واجب است

2)حسن خلق رانندگان

3)صبوری تاکسی رانان

4)امید بخش بودن صحبت های تاکسی رانان برای مسافرین

5)نظم در رانندگی (ویژگی خط سفید)

6)قانون مداری در رفتارهای احتماعی در حوزه ترافیک

7)توجه به ضعیفان




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: