جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
افزایش قیمت سهام در بورس تهران

ایسنا: تالار معاملات امروز بورس تهران برخلاف هفته گذشته شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها و بهبود تقاضا بود به طوری که رشد قیمت ها موجب حرکت 147 واحدی شاخص و قرار گرفتن آن در کانال 64 هزار و 867 واحد شد.

ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و یک مرحله‌ای شدن آن و تلاش برای رسیدن به نتیجه، در کنار تغییر حجم مبنا و ارائه پیش بینی سود سال آینده شرکت‌ها موجب شد تا بازار بورس در اولین روز هفته اندکی بهبود یافته و با افزایش به کار خود پایان دهد.

در بازار امروز سهام شرکت‌های مخابراتی و بانکی موجب بهبود اوضاع بازار شدند به طوری که شرکت‌های مخابرات با افزایش پیش بینی سود سال آینده خود در سهام همراه اول نیز تاثیر گذاشت و بیشترین نقش را در حرکت شاخص ایفا کرد.

علاوه بر این شرکت‌های بانک صادرات، بانک ملت، تجارت، به همراه نفت بهران، پتروشیمی پردیس، بانک انصار و سینا بیشترین تاثیر را در حرکت شاخص بورس گذاشتند، اما در مقابل شرکت‌های تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، فولاد، غدیر، هلدینگ خلیج فارس و ایران خودرو با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز همچنین شرکتهای بانک انصار و مخابرات از صف خرید میلیونی برخوردار شده و پتروشیمی فناوران،حفاری شمال و داروپخش بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با بهبود نسبی قیمت‌ها ارزش و حجم معاملات نیز رشد کرد و در مجموع 596 میلیون سهم به ارزش 87 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 291 هزار میلیارد تومان رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: