جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
توصیه آیت‌الله مکارم‎شیرازی به رسانه‎ملی

تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است که صدا و سیما باید به این امر مهم توجه داشته و برنامه‌هایی تولید کند که اخلاق اسلامی را در جامعه به‌ویژه در خانواده‌ها گسترش دهد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان صداو سیما، داشتن تجربه برون مرزی و اعتدال در پخش برنامه‌ها را از امتیازات محمد سرافراز برشمرد و با اشاره به تلاش‌ رسانه‌های غربی برای جذب مخاطبان بیشتر اظهارداشت: رسانه‌های غربی با هرقیمتی که باشد به دنبال جذب مخاطب هستند و در این‌ زمینه هیچ قید و شرطی ندارند، بنابراین انواع سریال‌های فاسد را نمایش می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: غربی‌ها به‌دنبال پیاده‌کردن سیاست‌های مخرب خود در قالب برنامه‌های مختلف هستند و در این‌باره نیز تلاش‌های مستمری دارند؛ در حالی که برنامه‌های ما در چارچوب‌ ارزش‌های اسلامی بوده و حتی جذابیت‌های ایجاد شده برای جذب مخاطبان غیر اسلامی نیستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که صدا و سیما باید بسیار مراقب باشد تا در پخش برنامه‌ها به صورت آگاهانه و ناآگاهانه گرفتار فرهنگ غرب نشود، تأکید کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و ارزشی و انسانی است که باید به دنبال بیان این فرهنگ باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه آموزش دادن به زیر مجموعه‌ها را از جمله راه‌های گرفتار نشدن برنامه‌های صدا و سیما به فرهنگ غرب عنوان کرد و گفت: باید دو نوع آموزش عمومی و تخصصی به افراد داده شود تا موفقیت بیشتر حاصل شود؛ برای نمونه افرادی می‌گویند که برخی از سریال‌ها یأس آور بوده و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ممکن است سبب ضعیف شدن پیوند خانواده‌ها باشد نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر این‌که غربی‌ها بیشتر به دنبال پیاده کردن اهداف خود از طریق رسانه‌ها هستند، عنوان کرد: به‌‌ همان اندازه که ما نسبت به مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت می‌دهیم، باید نسبت به رسانه مهمی مثل صدا و سیما توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: صدا و سیما گاهی به سبب نداشتن بودجه مالی به برخی از تبلیغات جذب می‌شود که شکل ارزشی ندارد؛ برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند در حالی که اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه‌ها است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان در جهت اسلام ستیزی و شیعه ستیزی نیز بیان کرد: باید در برابر هر دو جریان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کرد؛ متأسفانه برخی نسبت به اسلام‌هراسی حساسیت داشته و به شیعه‌هراسی توجه ندارند. این از وظایف مهم صدا و سیماست.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر نمایش برنامه‌های اخلاقی از صدا و سیما خاطرنشان کرد: به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند، در حالی که سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است که صدا و سیما باید به این امر مهم توجه داشته و برنامه‌هایی تولید کند که اخلاق اسلامی را در جامعه مخصوصاً در خانواده‌ها گسترش دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه صدا و سیما باید یک دانشگاه بزرگ علمی و ارزشی باشد. تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند فعالیت‌‌های گسترده حوزه را به گوش مردم برساند تا بدانند که حوزه علمیه تاثیر گذار است.

وی نسبت به بهره‌گیری صدا و سیما از ظرفیت‌های حوزه علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره گرفت؛ حوزه را باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌ها مشارکت داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» و تأثیرات بین المللی آن عنوان کرد: تکفیری‌ها در حقیقت مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی هستند، اکنون وهابیت افراطی به سبب تکفیری‌ها در موضع ضعف قرار داشته و در حقیقت وهابیت افراطی رسوا شده است، باید از این فرصت پیش آمده ‌‌نهایت استفاده را داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: