جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
واکنش ساکی به گزارش آژانس اتمی

تسنیم: جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در خصوص گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص عدم همکاری ایران با تحقیقات آژانس درباره جنبه احتمالی نظامی برنامه هسته ای، تاکید کرد که من چیز جدیدی برای افزودن به این گزارش ندارم.

وی در ادامه درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در این خصوص که ایران در زمینه مساله هسته ای، قابل اعتماد نیست، تاکید کرد که همان طور که بارها اعلام کرده ایم، این به هیچ وجه مساله اعتماد نیست. البته ما نگرانی های مداومی نسبت به این مسائل خاص داریم. این یکی از مسائل است که در جریان مذاکرات به آن اشاره شده است. هر توافقی باید تدابیری برای راستی آزمایی داشته باشد که می تواند جزء مهمی از توافقنامه باشد. ما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای، یکی از مسائلی است که مورد مذاکره قرار گرفته است. هیچ توافق نهایی در این خصوص حاصل نشده است، بنابراین نمی توانم به شما در خصوص دستاوردهای توافقنامه نهایی، چیزی بگویم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه حملات تروریستی اخیر در شرق لیبی را که منجر به مرگ حداقل 40 نفر شده ، محکوم کرد و گفت: واشنگتن سایر حملات تروریستی و خشونت بار در لیبی طی ماه های اخیر را محکوم می کند. ما عمیق ترین تسلیت ها را برای قربانیان و خانواده های آنها و مردم لیبی فرستادیم.‎

ساکی گفت: حملات تروریستی اخیر بر لزوم این مساله تاکید می کند که همه طرف ها در لیبی شامل ژنرال های سابق و اعضای پارلمان باید در مذاکراتی که از سوی سازمان ملل برگزار می شود، شرکت کنند. کسانی که در این گفتگوها شرکت نکنند، در واقع خود را از مذاکرات در خصوص مقابله با تروریسم و دستیابی به صلح، ثبات و امنیت در لیبی، مستثنی کرده اند.

وی در ادامه در خصوص اوضاع اوکراین نیز گفت: حمایت روسیه از حملات جدایی طلبان شرق اوکراین ادامه دارد و این مساله نقض توافقنامه آتش بس در شرق اوکراین است و به دیپلماسی بین المللی و نهادهای چند ملیتی آسیب وارد می کند. توافقنامه مینسک پایه و اساس یک راهکار باثبات و دائمی در شرق اوکراین به شمار می رود. اوکراین به روشنی اعلام کرده است که تمایل دارد تا آتش بس را اجرا کند و این کار را نیز انجام داده است، و تنها زمانی که مورد حمله قرار گرفته، پاسخ داده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: