جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
اولویت ناجا در سال آینده

فارس: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: خوشحالیم امروز در آغاز ماه پایانی سال مدیران مبارزه با مواد مخدر در ناجا نشستی دارند و در این نشست وزیر کشور نیز حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که طبیعتا چنین نشست‌هایی در روزهای پایانی سال برای جمع‌بندی عملکرد امسال و آمادگی برای ورود به سال آینده است، تصریح کرد: مواد مخدر به عنوان آسیب اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است. اگرچه تلاش‌های زیادی برای مهار آن صورت گرفت و فداکاری، تقدیم شهدا و جانبازان زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تلاش‌ها و زحمات زیادی در نقاط صفر مرزی و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به صورت تلاش شبانه‌روز انجام شده تا این بلای خانمان‌سوز دامنگیر ملت ایران نشود.

وی گفت: مهمترین چالش در این زمینه این است که اگر بخواهیم ورود به چرخه اعتیاد را کاهش دهیم و از طرفی خروج از دامنه اعتیاد را نیز افزایش دهیم هر دو مستلزم فعالیت‌های پلیسی، فرهنگی و درمانی است.

وی به اولویت سال آینده ناجا اشاره و تصریح کرد: وقتی در سال گذشته سرقت رو به افزونی گذاشت با تشکیل قرارگاه سرقت توانستیم در این زمینه اقدامات مؤثر انجام دهیم؛ در مبارزه با قاچاق سوخت نیز در 2 ماه گذشته با تمرکز بر هرمزگان توانسته‌ایم از قاچاق سوخت جلوگیری کنیم و برای سال آینده نیز بنا داریم موضوع سرقت را که در نیمه راه هستیم حفظ کنیم و سرقت باز هم اولویت نیرو است.

سردار احمدی‌مقدم تأکید کرد: مبارزه با معتادان ولگرد و فروشندگان و توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر که ارتباط مستقیمی هم با سرقت دارد در سال آینده از اولویت‌های ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در سال آینده حتی اگر لازم باشد پادگان‌های ناجا را بنابر ماده 16 و 42 جهت نگهداری معتادان ولگرد اختصاص می‌دهیم درست مثل کاری که در سال 84 انجام دادیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ناجا آمادگی دارد حتی واحدهای احتیاط را درگیر کند تا در بحث جمع‌آوری معتادان ولگرد بتواند کمک کند.

سردار احمدی‌مقدم بیان داشت: مبارزه با سرقت، مبارزه با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان ولگرد از اولویت‌های ما است اگرچه تمرکز در مرز نیز از اقدامات همه ساله ما بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: