جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 ارديبهشت 1393     
باید ضد‌ آفتابتان دارای این ویژگی باشد!

ضد‌آفتاب‌هایی که دارای اس. پی. اف بالایی هستند برای افرادی تولید می‌شوند که دارای بیماری‌های خاص پوستی و یا حساسیت‌های شدید به نورآفتاب هستند و حتی مقادیر ناچیزی از نور آفتاب هم برای آنها خطرناک است.
باشگاه خبرنگاران: ضد‌آفتاب‌هایی که دارای اس. پی. اف بالایی هستند برای افرادی تولید می‌شوند که دارای بیماری‌های خاص پوستی و یا حساسیت‌های شدید به نورآفتاب هستند و حتی مقادیر ناچیزی از نور آفتاب هم برای آنها خطرناک است.

دکتر بهروز باریک‌بین متخصص پوست و مو گفت: روی همه ضد آفتاب‌ها عبارت ‌SPF و یک عدد نوشته شده است.

اس. پی. اف یعنی "میزان اثر حفاظتی ضد آفتاب در مقابل نور خورشید" نشان می‌دهد که یک ضد آفتاب تا چه مدتی می‌تواند افراد را از آفتاب سوختگی محافظت کند.

وی افزود: افراد می‌توانند با ضرب کردن عدد SPF در مدت زمانی که بدون استفاده از کرم ضد آفتاب دچار علایم آفتاب سوختگی (قرمزی) می‌شوند متوجه اثر ضد آفتابشان شوند.

باریک‌بین تصریح کرد: مثلاً اگر بدون استفاده از کرم ضد‌آفتاب در مدت 10 دقیقه در مقابل نور آفتاب دچار قرمزی و سوزش پوست می‌شوید با استفاده از یک کرم با 15=SPD این علایم بعداز 150 دقیقه یعنی حدود دو ساعت و نیم ایجاد می‌شود.(15×10=150)

وی در پایان اظهار داشت: این به شرطی است که از ضدآفتاب به مقدار کافی استفاده کرده و آن را با ضخامت مناسب و بطور یکنواخت روی پوست پخش کرده باشید. حتی در این صورت هم صلاح نیست بطور مستقیم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: