جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
میزان استاندارد نمک در غذا

فارس: سیدحسین داوودی گفت: مصرف روزانه نمک طعام باید کمتر از 6 گرم یا کمتر از 2.4 گرم سدیم باشد، اما متأسفانه اکثر مردم مصرف نمک و سدیم آنها بیش از این مقدار استاندارد است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که بین نمک و سدیم تفاوت وجود دارد و برخی برچسب‌های مواد غذایی مقدار سدیم را به جای مقدار نمک درج می‌کنند، اما باید دانست سدیم جزئی از نمک است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: برای اینکه بدانیم مقدار نمک یک غذا که میزان سدیم که آن درج شده چقدر است، محتوای سدیم را در 2.5 ضرب می‌کنیم.

داوودی افزود: بنابراین مردم باید بدانند به غذایی پرنمک گفته می‌شود که حاوی بیش از 1.5 گرم نمک در 100 گرم باشد و غذایی کم‌نمک است که دارای کمتر از 0.3 گرم در 100 گرم نمک باشد.

وی ادامه داد: بهتر است سبزیجات و میوه ها به جای غذاهای فرآوری‌شده و نمک‌سود مصرف شود، چرا که بیش از 80 درصد نمک در برنامه غذایی افراد از طریق غذاهای فرآوری‌شده به دست می‌آید و این در حالی است که ما همیشه از پرنمک بودن این غذاها بی‌اطلاع هستیم، چون ممکن است مزه شور نداشته باشند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان ادامه داد: باید مراقب مصرف غلات صبحانه، نان و غذای آماده، پتیزا، همبرگر، سوسیس، سوپ و سوف که ممکن است نمک بالایی داشته باشند، باشیم، حتی غذاهای شیرین مثل بیسکویت‌ها می‌توانند حاوی مقدار زیادی نمک باشند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: