جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
بیش از 3 هزار تاکسی فرسوده در تهران نوسازی شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به روند نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران گفت: در حال حاضر 7 هزارتاکسی فرسوده در طرح نوسازی شرکت کرده اند که از این تعداد 3 هزار و دویست تاکسیران موفق به نوسازی شده و 4 هزار خودرو نیز تا پایان امسال در انتظار نوسازی است.

مهدی ابراهیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،با اشاره به موانع واگذاری تاکسی به تاکسیرانان متقاضی خاطرنشان کرد: برای نوسازی به هر خودرو 20 میلیون تومان وام از طریق بانک صادرات اختصاص داده می شود ضمن این که 5 میلیون تومان توسط دارندگان تاکسی و 5 میلیون تومان هم ارزش اسقاط شده است که از طریق ستاد سوخت به حساب خودروساز واریز می شود.

وی تصریح کرد: البته این امر تا زمان تسویه حساب ستاد حمل ونقل سوخت با شرکت ایران خودرو محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اهداف نوسازی تاکسی ها اظهار داشت: طبق محاسبات انجام شده شرکت کنترل کیفیت هوا خودروهای جدید که یورو 4 هستند جایگزین مناسبی برای خودروهای فرسوده و پیکان است خودروهای فرسوده بیش از 15 برابر خودروهای جدید باعث تولید ذرات معلق و آلایندگی در هوا می شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که هر تاکسی بیش از 200 کیلومتر در روز پیمایش دارد گفت: قطعا این پیمایش در شهر تهران می تواند سهم زیادی در آلودگی هوا داشته باشد بنابراین خودروهای جدید صفر کیلومتر و استاندارد و گازسوز در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای شهر تهران موثر است.

ابراهیمی با اشاره به طرح تعویض کاتالیست خودروها اظهار داشت: تعویض کاتالیست که خودروها مطمئنا در کاهش آلودگی هوا ن موثر است به طوری که هم اکنون حدود 3 هزار دستگاه تاکسی در مراکز مختلفی شهر تهران اقدام به تعویض کاتالیست خودروهای خود نموده اند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تعویض کاتالیست خودروها بالغ بر 700 هزار تومان برای هر دستگاه تاکسی هزینه به دنبال دارد که البته توسط  سازمان تاکسیرانی پرداخت می شود و برای رانندگان هیچ هزینه ای نداشته و به صورت رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص تردد خودروهای پیکان در تهران گفت: بیش از 8 هزار و پانصد تاکسی پیکان در سطح شهر تهران وجود دارند که با توجه به نوسازی انجام گرفته همچنان حدود 6 هزار دستگاه از این خودروها در سطح شهر تهران تردد دارند که امید است در سال آینده این تعداد نیز نوسازی شوند.

معاون فنی وبهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در ادامه خصوص استفاده از خودروهای هیبریدی در سطح شهر تصریح کرد: خودروهای هیبریدی دارای تکنولوژی جدید و از استاندارد یورو 5 برخوردارند این خودروها مصرف بنزین و آلایندگی بسیار کمی داشته و دارای موتور برقی هستند که باعث کاهش آلودگی هوا می شود امید است در سال آینده در سطح شهر تهران شاهد تردد این خودروها باشیم. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: