جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 ارديبهشت 1393     
عامل افزایش رشد ناخن‌ها

 
 
رشد ناخن‌های دست و پا با هم تفاوت دارد این رشد در دستها 3 برابر پا بوده در این میان پرکاری تیروئید باعث افزایش سرعت رشد ناخن‌ها می‌شود.
باشگاه خبرنگاران: رشد ناخن‌های دست و پا با هم تفاوت دارد این رشد در دستها 3 برابر پا بوده در این میان پرکاری تیروئید باعث افزایش سرعت رشد ناخن‌ها می‌شود.

دکتر فریماه السادات آشفته متخصص پوست گفت: بیماریهای زیادی در رشد ناخن‌ها تاثیر دارند علاوه بر دست و پا رشد ناخن‌ها در یک دست یکسان نیست به طوری که ناخن کوچک و شصت معمولا رشد کمتری نسبت به سایر انگشتان دارند به علاوه رشد ناخن‌ها در شب کمتر از رشد آن‌ها در روز است.

وی در ادامه گفت: برخی داروها مانند ویتامین D، "رئینوئیدها" و روی می‌توانند به افزایش سرعت رشد کمک کنند دوران بارداری هم به رشد ناخنها کمک می‌کند. علاوه بر این پرکاری تیروئید هم به علت افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در پایان اشاره کرد: بلند کردن ناخن‌ها اگر با رعایت بهداشت روزانه همراه نباشد تجمع مواد در زیر آن محیط مناسبی برای رشد قارچها است در نتیجه احتمال بروز بیماری‌ها افزایش می‌یابد و گاهی منجر به عفونت می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: