جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 بهمن 1393     
اعترافات جب بوش درباره جنگ عراق

باشگاه خبرنگاران: «جب بوش» نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت هدف راهبرد آمریکا برای مقابله با عناصر گروه داعش باید نابود کردن آن‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار سابق فلوریدا افزود: «در این باره صحبتی نمی‌شود. به این ترتیب جنگ با تروریسم به پیروزی منجر نخواهد شد».

جب بوش افزود، این راهبرد باید جهانی باشد و درباره آن با دیگر قدرت‌های منطقه هماهنگی شود.

برادر رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه اذعان کرد: برادرش در حمله به عراق اشتباه کرد.

 «جب بوش» گفت: شکی نیست آمریکا در حمله به عراق دچار اشتباهاتی شد. اطلاعاتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام گردآوری کرده بود، معلوم شد درست نیستند. اینکه آمریکا نتوانست امنیت را در عراق پس از برچیدن رژیم صدام فراهم کند، اشتباهی جدی بود زیرا مردم عراق بیش از هر چیز امنیت می‌خواستند. در زمان دولت کنونی رئیس جمهور اوباما، سیاستهای ما منسجم و متناسب نیست و دولت قاطعیت لازم را در تصمیم گیری‌ها ندارد و همیشه دودل و مردد است. ما اعتماد دوستان خود را از دست داده‌ایم و ترس دشمنان از ما ریخته است. هر جا که نگاه می‌که جهان از کنترل خارج شده است.

وی ادامه داد: "ما شاهد ظهور و رشد سازمانهای تروریستی غیردولتی از جمله داعش و بوکوحرام هستیم و القاعده همچنان در بخشهایی از جهان در حال رشد است. ما شاهد نابسامانی و ناتوانی دولتهایی نظیر عراق و سوریه هستیم. ما شاهد قبیله گرایی و جنگهایی با ماهیت بی‌رحمی باورنکردنی هستیم. ما دیدیم چند روز پیش سرهای بیست و یک مسیحی قبطی بریده شد. برخی جوامع مسیحی در عراق و سوریه به کل آواره و نابود شده است. سر چند آمریکایی، ژاپنی و اروپایی بریده شد."




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: