جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
اعزام گارد ملی آمریکا به فرگوسن

مهر: ادامه اعتراضات ضد دولتی مردم فرگوسن آمریکا در نقاط مختلف شهر به ویژه منطقه سنت لوئیس موجب شده تا مقامات ایالتی در پی استقرار دوباره گارد ملی آمریکا در این شهر باشند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا بار دیگر صحنه اعتراضات ضد دولتی و تبعیض نژادی شده و همانند چند ماه اخیر علت اصلی این اعتراضات حکمی است که دادگاه در مورد عامل قتل «مایکل براون» صادر کرده است.

مایکل براون نوجوانی سیاه پوست بود که در مردادماه توسط پلیس آمریکا به قتل رسید و پس از آن اغلب شهرهای آمریکا به ویژه شهر فرگوسن در ایالت میسوری صحنه اعتراضات علیه خشونت پلیس آمریکا شد.

معترضان و خانواده براون انتظار داشتند که هیئت منصفه رای به گناهکار بودن افسر پلیسی دهد که با شلیک گلوله به سر مایکل، وی را به قتل رسانده اما این واحد قضایی ماه گذشته رای به بی گناهی پلیس داده و همین امر موجب آغاز دوباره اعتراضات در آمریکا شد.

در ماه های گذشته شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ 31 مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد اما با این وجود اعتراضات مردم نسبت به محاکمه نشدن عامل این قتل ادامه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: