جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
آموزش تفکیک زباله از مبدأ در ادارات و سازمان های منطقه 11

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،با هدف حمایت از "کمپین آسمان آبی ،زمین پاک "؛ به منظور کاهش آسیب های ناشی از تولید زباله به محیط زیست و حفاظت از زمین ؛ آموزش تفکیک زباله از مبدأ در تمامی ادارات وسازمان های منطقه 11 آغاز شد.

نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11 ، مسئولیت پذیری  و مشارکت تک تک شهروندان برای حفاظت از زمین را تنها راه پیش گیری از تخریب و آسیب بیشتر به محیط زیست دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن این منطقه در پهنه مرکزی شهر تهران و وجود بسیاری از سازمان های دولتی  در سطح محدوده ؛ با هدف حمایت از "کمپین آسمان آبی ،زمین پاک " طرح آموزش تفکیک از مبدأ به تمامی نهادها ،ادارات و سازمان های سطح منطقه در دستور کاراداره بازیافت و نواحی چهارگانه قرار گرفته است .

آبادیان با بیان این که 500سال طول می‌کشد تا یک‌ گرم خاک تولید شود ؛افزود : خاک بر‌خلاف آب‌و‌هوا توان خودپالایشی ندارد. عدم‌تفکیک زباله خشک‌و‌تر از مبدا؛ شیرابه را به خاک وارد می‌کند و خاک را از بین می‌برد.

او خاطر نشان کرد: اگر زباله خشک را تفکیک کنیم این زباله به چرخه غیربهداشتی بازیافت وارد نمی‌شود.

شایان ذکر است در همین راستا آموزش تفکیک زباله از مبدأ در اداره آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی با حضور 200 نفر از نیروهای کادری پلیس ، شهردار ناحیه چهار منطقه 11 ، مدیر اداره بازیافت و جمعی از مسئولین برگزار شد تا تفکیک زباله از مبدأ به مجموعه ای اداری با تعداد نیروهای زیاد آموزش داده شود.

سید غفار وهابی شهردار ناحیه چهار در این همایش آموزشی علت انتخاب پلیس آگاهی تهران برای آموزش تفکیک از مبدأ را تعداد نیروهای این مجموعه و مسئولیت پذیری اجتماعی آنان دانست و گفت : برخی به‌ناحق فکر می‌کنند مجموعه پلیس آگاهی مجموعه‌ای خشک و بسته است اما مایه مباهات ماست که مجموعه پلیس آگاهی پیش قدم شده و به کمپین ما پیوسته است.

وهابی با بیان این که باید روش های کاهش تولید زباله را در منازل و ادارات به کار ببریم تا از حجم تولید شیرابه زباله و پسماند تر  کاسته شود ؛ آسیب های ناشی از ورود شیرابه های زباله به محیط زیست را قابل توجه دانست.

نیروهای پلیس اداره آگاهی تهران بزرگ در همایش آموزشی با ضرورت تفکیک زباله از مبدأ برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان و نیز حفاظت از محیط زیست آشنا شدند .

همچنین از سوی اداره بازیافت منطقه 11 نیز تعداد تعداد 8 عدد مخزن 240 ليتري تحويل خدمات اداره آگاهي داده شد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: