جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
تدوین برنامه 10 ساله دوم فناوری فضایی

فارس: محمود واعظی امروز در بزرگداشت روز فناوری فضایی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: طی یک و نیم سال گذشته گام‌‌های خوبی در زمینه فناوری فضایی در کشور برداشته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال‌های اخیر رقابت و سرمایه‌گذاری در موضوع ماهواره‌ها افزایش یافته به طوری که هم‌اکنون از 1200 ماهواره فعال موجود 50 کشور ماهواره بومی دارند که 9 تا از این کشورها همسایه‌های ایران هستند.

وی ادامه داد: هر ساله 300 میلیارد دلار از طریق فضا درآمدزایی می‌شود که 60 درصد آن معادل 190 میلیارد دلار از محل ماهواره‌ها است.

واعظی با بیان اینکه هم‌اکنون 20 هزار کانال تلویزیونی در دنیا با 250 ماهواره فعال برقرار هستند، گفت: به دلیل اهمیت موضوع فناوری فضایی اکثر کشورها تلاش دارند در حوزه فضا جایگاهی داشته باشند و از این رو رقابت در این عرصه جدی است.همچنان که هر کشوری که به فناوری فضایی دست پیدا کند می‌تواند اقدامات علمی موثرتری انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نگاه ایران به موضوع فناوری فضایی نگاهی بهینه و صلح آمیز است، گفت: از رئیس‌جمهور بابت ساماندهی تشکیلاتی این بخش تشکر می‌کنم زیرا از این پس قادر خواهیم بود از همه تخصص موجود در کشور در این حوزه به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ایران در زمینه فناوری فضایی گفت: برنامه 10 ساله نخست در حال پایان است و در برنامه 10 ساله دوم از همه توان متخصصان برای رسیدن به اهداف به طور جدی استفاده خواهیم کرد. دیگر وقت آن شده که فاز اول برنامه‌های فضایی کشور که بیشتر جنبه آزمایشی داشت را پشت سر بگذاریم و از فناوری فضایی استفاده ملموس‌تر کنیم.

واعظی تأکید کرد: با توجه به نیاز کشور به خدمات ماهواره‌ای در این حوزه نیازمند اقدامات جدی هستیم. همچنان که در وزارت ارتباطات نیز احساس می‌کنیم بدون ماهواره همه امور قابل پیگیری نیست.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: ایران باید ماهواره ملی و مختص خود را داشته باشد و از این رو برنامه‌های ساخت و پرتاب این ماهواره‌ها در برنامه 10 ساله دوم به صورت جدی دنبال خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: