جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
لزوم حضور موثرتر و پررنگ سازمان حمایت در بحث قیمت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هر چند عملکرد خودروسازان در سال جاری نسبت به سال گذشته عملکرد نسبتا خوبی بوده است اما انتظار می رفت که در دهه اخیر جهشی در صنعت خودرو کشور صورت گیرد.

علی علیلو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به کیفیت در صنعت خودرو افزود : با وجود اینکه قانون ارتقای کیفیت در مجلس هشتم به تصویب رسید اما متاسفانه چندان به این مساله توجه نشد و اجرایی نگردید.

وی تصریح کرد : البته در راستای کیفیت و ارتقای تولید در صنعت خودرو اقدامات و بهبود هایی توسط خودروسازان صورت گرفته مانند فعال سازی مرکز مطالعات ایران خودرو و سایپا و حرکت به مسیرطرح های جدید ، کاهش هزینه های مالی و همچنین تلاش در جهت رفع مشکلات که همگی نشان از طرح های خوبی است که در ظرف یکی دوسال گذشته در صنعت خودرو صورت گرفته است.

وی افزود :امروز همچنان کیفیت ، مشکلات فنی و کم توجهی به استانداردها در بخش هایی از صنعت خودرو وجود دارد که باید در سال آینده با برنامه ریزی و  تلاش بیشتر در جهت رفع آنها اقدام شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در ادامه خاطر نشان کرد : باید  تحول اساسی در حوزه کیفیت و تولید در صنعت خودرو صورت گیرد.

علیلو با توجه به بحث قیمت خودرو طی یکی دو سال گذشته تصریح کرد : متاسفانه همچنان قیمت خودرو و افزایش آن از مطالب مهم و قابل بحث در صنعت خودرو است در حالی که اعتقادی به افزایش قیمت خودرو و پیشنهاداتی که از سوی انجمن خودروسازان و شرکتها مطرح می شود نیست و به نظر نمی رسد افزایش قیمت خودرو در سال آینده اقدام درست و به حقی در شرایط کنونی باشد.

وی اظهار داشت : امروز نه شورای رقابت در جایگاهی است که تعیین کننده قیمت خودرو باشد و نه باید قیمت خودرو به حاشیه بازار سپرده شود بلکه نظارت بر قیمت خودرو بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید در این شرایط نقش پررنگ تری داشته و بر این امر نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد : در مقطعی در دولت گذشته وظیفه ای را رئیس جمهور وقت بر عهده شورای رقابت گذاشت که این مساله جز ورود غیر قانونی و غیر منطقی به قیمت خودرو ، چیزی دیگری نبود.

وی با اشاره به درخواست مجلس از دولت برای تعیین تکلیف شورای رقابت گفت : باید هر چه سریعتر تکلیف شورای رقابت مشخص شود و باید این شورا به وظایف اصلی خود که همان شکستن انحصار است بپردازد و قطعا مجلس نیز در این راستا این شورا را حمایت خواهد کرد.

 نماینده مردم شبستر در خانه ملت تاکید کرد : البته تعیین قیمت خودرو در بازار نیز به جهت نبود بازار واقعی نیز اقدام درستی در شرایط کنونی نیست.

 

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: