جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
مكاني براي كاشت نهال يادبود شهيدان در بهشت زهرا(س) در نظر گرفته مي شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در بازديد از سازمان بهشت زهرا(س) تهران پيشنهاد داد: مكاني براي كاشت نهال يادبود توسط خانواده هاي معظم شهدا و خانواده هايي كه عزيزي از دست داده اند در نظر گرفته شود تا علاوه بر زنده نگه داشتن ياد شهيدان و درگذشتگان، باعث كاهش تالم بازماندگان شود.

دكترعلي محمد شاعري ، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران به همراه اكبر توكلي، رييس سازمان بهشت زهرا و جمعي از مديران شهري و مديران و كارشناسان زيست محيطي از وضعيت محيط زيستي سازمان بهشت زهرا بازديد كرده و در جريان نحوه اجراي اقدامات قرار گرفتند.

بازديد از مجموعه عروجیان، سالنهاي تطهير، تصفيه خانه، سيستم تصفيه و بازچرخاني آب و توسعه فضاي سبز و نحوه جمع آوري و مديريت پسماند و نظافت مجموعه از جمله مواردي بود كه مورد بررسي و  ارزيابي قرار گرفت.

در پايان بازديد علي محمد شاعري ، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در خصوص ارزيابي خود از اقدامات محيط زيستي اين سازمان گفت: اقدامات مجموعه بهشت زهرا مطابق با استانداردهاي بهداشتي و ملاحظات محيط زيستي است .

وي به رعايت اصول و موازين محيط زيستي در بهشت زهرا اشاره و بيان كرد: با توجه به ماموريت سازمان بهشت زهرا(س) لازم است اصول و موازين بهداشتي و ملاحظات محيط زيستي به صورت مستمر به عنوان يك اصل اجتناب ناپذير مورد پايش و توجه جدي قرار گيرد.

وي به فضاي سبز سازمان بهشت زهرا اشاره و تصريح كرد: اين محدوده از شهر تهران داراي  فضاي سبز مناسبي است و فضاي قالب آن پوشيده از درختان و درختچه ها است .

شاعري آب شرب و آب مصرفي سازمان بهشت زهرا را بهداشتي عنوان كرد و گفت: فاضلابي هم كه در مجموعه بهشت زهرا(س) توليد مي شود مجددا بازچرخاني و تصفيه مي شود و به مصرف فضاي سبز مي رسد. در همین رابطه قرار بر این است که نسبت به تعمير، اصلاح و تكميل سيستم تصفيه فاضلاب اقدام لازم به عمل آيد .

وي با بيان اينكه نظافت و بهداشت اين مجموعه نيز به نحو مناسبي انجام مي شود افزود:روزانه حدود 15 تن پسماند به صورت بهداشتي جمع آوري و تحويل سازمان مديريت پسماند مي شود.

وي به سيستم پيشرفته تصفيه آب شرب در سازمان بهشت زهرا اشاره و بيان كرد: تصفيه خانه آب شرب بهشت زهرا با پيشرفته ترين سيستم در حال فعاليت  است و آب خام چاههاي موجود را با دو مخزن 6 هزار متر مكعبي و يك ايستگاه پمپاژ به آب شرب بهداشتي تبديل مي كند.

شاعري از مسوولان سازمان بهشت زهرا خواست هر مكاني كه نياز به ترميم ، واكاري و توسعه فضاي سبز دارد به قيد فوريت درختكاري شود.

وي افزود: مجموعه 700 هكتاري بهشت زهرا بخشي از كمربند سبز شهر تهران محسوب مي شود و نقش مهمي در كاهش آلاينده ها  نظير گردو غبار و تاثير مهمي در تعديل شرايط آب و هوايي منطقه و ايجاد منظر مناسب شهري دارد .

شاعري به استفاده از انرژي هاي نو اشاره و بيان كرد: توسعه انرژي هاي نو بايد در سازمان بهشت زهرا جدي گرفته شده به طوري كه روشنايي و آب گرم مورد نياز مجموعه از طريق انرژي هاي نو تامين شود .

وي با بيان اينكه يكي از مشكلات جدي ما در حال حاضر معضل بحران آب است تاكيد كرد:باید نسبت به تسريع در ذخيره سازي آب و تصفيه و باز چرخاني كامل  فاضلاب اقدام جدي و فوري انجام شود.

شاعری اظهار داشت: به زودي  طرح جامع مديريت  محيط زيست سازمان بهشت زهرا با همكاري ستاد محيط زيست با هدف مديريت بهينه منابع آب، انرژي، فضاي سبز استفاده مجدد از فاضلاب، تفكيك زباله  تهيه و به مرحله اجرا در مي آيد .

لازم به ذكر است به طور متوسط حدود 170 نفر در روز در مجموعه بهشت زهرا به خاك سپرده مي شود كه در ماههاي آلوده سال اين تعداد تا 200 نفر در روز افزايش مي يابد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: