جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد
توسعه مترو صرف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی مهندسی ترافیک که مورخ 5 لغایت 6 اسفندماه سال جاری برگزار می شود گفت : مساله ترافیک  و بهبود عبور و مرور یکی از مشکلات اصلی و از اولویت های مهم جوامع امروز در کشور است ، این معضل غیر از شهرها ، روستاها  را هم درگیر کرده است .

غلام محمد زارعی در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : مساله ی مهندسی ترافیک که شامل زیرساختهای مربوط به بهبود عبور و مرور و ساماندهی وضعیت ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی است از مسائلی است که در این عرصه قابل تعریف خواهد بود .

وی در ادامه افزود : طبیعی است که برگزاری این نوع همایش ها و کنفرانس ها و مجامع می تواند منجر به تدبیر راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلاتی که امروز گریبان کشور را گرفته و ما را با مشکلات ترافیکی سردرگم و پیچیده که با آن مواجه هستیم ، منجر شود .

وی اظهار داشت : امیدواریم در این گونه سمینارها برای برگشت آرامش به جامعه و امنیت خاطر ، کسانی که دارای مطالعاتی هستند باحضور مفیدشان کمک های موثری ارائه دهند و ضرورت بحث بهبود عبور و مرور و مسائل ترافیکی را در نظر بگیرند .

وی ادامه داد : مهم این است که خروجی این نوع همایش های علمی موثر واقع شود و راهکارهای عملی و اجرایی در پی داشته باشد و به این ترتیب برای مردم و مسئولین مفید فایده باشد .

زارعی در خصوص پیشنهاد و راهکارهایی که به مسئولین و دست اندرکاران این امر دارد ، گفت : بارها در حوزه حمل و نقل عمومی بحث شده است و بنده اعتقادم بر این است که توسعه مترو در کشور یکی از بهترین و پاک ترین راهکارهای جلوگیری از ازدیاد جمعیت و اتلاف وقت و کاهش انرژی است و مهم تر این که میزان رضایتمندی افزایش پیدا می کند و آلودگی از بین خواهد رفت . 

وی معتقد است که توسعه ی مترو صرف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود ، به این دلیل که در کمترین زمان ، بیشترین حجم مسافر و بار را با بالاترین سرعت در سراسر شهر می تواند جابجا کند .

زارعی در ادامه تصریح کرد : بحث فرهنگ سازی هم بسیار مهم بوده ، به طور مثال قریب به 70 درصد خودروها به صورت تک سرنشین یا نهایتا دو سرنشین در حال عبور و مرور هستند و این امر جز ایجاد ترافیک بیشتر و اتلاف وقت عایدی نخواهد داشت و با اضافه شدن یک خودرو به ناوگان ترافیکی موجب می شود که همان یک خودرو در سراسر طول مسیر و در همه ی شعاع ترافیکی تاثیر منفی خود را بر عبورومرور شهروندان بگذارد .

وی اشاره داشت : کشورهای پیشرفته ی دنیا سعی دارند بوسیله ی فرهنگ سازی که امری مهم و موثر است ، حمل و نقل عمومی را تقویت نمایند و مردم را به رفتارهایی مانند پرهیز از حرکت خودروهای تک سرنشین عادت دهند که این در واقع به نفع مردم نیز می باشد ، بنابراین لازم است مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرده و کاهش مسافرت های غیرضروری شهری و کاهش حجم و تعداد خودروهای شخصی در معابر از اولویت های شهروندان باشد .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : تقویت راه آهن شبکه ریلی در کشور از مسائل بسیار مهم است که با پاک ترین امکان  مسافرتی ، جابجایی ها را در سطح کلان شهرها با هزینه ی کمتر و حجم بیشتر انجام دهد و می تواند بر سوخت ، انرژی ، زمان و سرعت تاثیر مثبت بگذارد .

زارعی در خاتمه خاطرنشان کرد : ترانسفورتیشن ریلی می تواند به تقویت بنیان های اقتصادی جامعه بیانجامد ، چنانچه ارائه خدمات بوسیله ی ناوگان ریلی اتفاق بیفتد قطعا در کاهش هزینه ها موثرتر خواهد بود و آنگاه میتواند رضایتمندی  را جلب نماید ، تقویت ناوگان هوایی هم برای تامین نیاز مردم و پیشگیری از اتلاف وقت بی تاثیر نخواهد بود و می توان از این طریق کاهش خودروها و کاهش آلودگی هوا و افزایش رضایتمندی را به دنبال داشته باشد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: