جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
همکاری‌ ترکیه با النصره

العالم: "محمدعلی ادیب اوغلو، نماینده پارلمان ترکیه اولین کسی بود که از حضور رسمی النصره و "الجبهه الاسلامیه" در نبردهای سال گذشته شهر کسب در غرب سوریه که "عملیات الانفال"  نامیده شد، سخن به میان آورد، اما دولت ترکیه این ادعاها را تکذیب کرد.

از سوی دیگر روزنامه "جمهوریت" ترکیه نیز، حمایت نظامی ترکیه از تروریست ها، از جمله فروش سلاح به شورشیان و گلوله باران توپخانه ای مواضع نیروهای سوری از سوی ارتش ترکیه را فاش کرد.

این مطالب در تحقیقات پرونده ترور دو نیروی امنیتی ترکیه فاش شده است؛ دو نیرویی که به دست عناصر داعش در استان "نیده" و در سال گذشته ترور شدند.

این پرونده همچنین فایل‌های ضبط شده صوتی را فاش کرده است که در آن فردی به نام "اورهان اورلی" تحت تعقیب نیروی امنیتی ترکیه بوده و همه تماس‌های او ضبط شده و از آنجا که او برادر "عادل اورلی" یکی از فرماندهان "جبهه ترکمن‌های سوریه" بوده و در عملیات "انفال" در کسب (سوریه) شرکت داشته، وظیفه‌اش اعلام مختصات مواضع ارتش سوریه برای هدف قرار دادن آنها از سوی ارتش ترکیه، بوده است.

براساس آنچه روزنامه جمهوریت فاش کرده است، در این پرونده فاش شده است که اورهان اولی منبع تماس "محمد توکتاش"عضو "حزب عدالت و توسعه"، (حزب حاکم ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان)، در استان هاتای بوده است تا او از موفقیت بمباران‌ها مطمئن شود.

تماس‌های اورلی همچنین شامل تماس با فرمانداری شهر یایلا ضاغ در مرز ترکیه نیز می‌شده که طی این تماس‌ها به تروریست‌ها اجازه داده می‌شده که به سادگی از مرز عبور کنند. او در این خصوص اذعان کرده است که من طبق دستورات داده شده عمل کرده‌ام. تماس‌های اورلی همچنین نشان داده است که او قراردادهای فروش سلاح از جمله قراردادی 4 میلیون دلاری داشته است.

تحقیقات در این خصوص همچنین فاش کرده است که ارتش ترکیه برای سرپوش گذاشتن بر کشته شدن تعدادی از عناصر ارتش در آتشبار داعش، با دولت این کشور همکاری کرده است و این توافق مربوط به ماه گذشته (میلادی) است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: