جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 بهمن 1393     
جهانگیری وارد عراق شد/برنامه‌ها

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که در رأس یک هیئت بلند پایه سیاسی اقتصادی به کشور عراق سفر کرده، پیش از ظهر امروز(دوشنبه)، پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی بغداد از سوی برخی مقامات عراقی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است تا ساعتی دیگر در کاخ نخست‌وزیری عراق، مراسم استقبال رسمی حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور از معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شود.

سفر سه روزه جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور و در پاسخ به نخستین سفر رسمی وی به تهران که در مهرماه سال جاری انجام شد، صورت می‌گیرد.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه در این سفر معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان در گام نخست از برنامه‌های سفر خود، قرار است پس از استقبال رسمی از سوی نخست‌وزیر عراق و انجام ملاقات خصوصی با وی در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق و سپس در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر عراق شرکت کند.

جهانگیری سپس با رئیس مجلس عراق دیدار و با وی در خصوص گسترش روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.

زیارت حرمین شریفین امام موسى کاظم و امام محمّد تقى علیهما السّلام در کاظمین پایان بخش برنامه‌های روز نخست معاون اول رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود.

جهانگیری صبح سه‌شنبه در دومین روز از سفر به کشور عراق، پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی، با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس اعلای عراق نیز دیدار خواهد کرد و سپس به کربلای معلی عزیمت و حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) را زیارت خواهد کرد.

عزیمت به شهر نجف اشرف و زیارت حرم مطهر و نورانی امام اول شیعیان حضرت امیرالمونین علی(ع) و ملاقات با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق و نیز دیدار با برخی مراجع تقلید عراق در شهر نجف، از جمله برنامه‌های روز سوم(چهارشنبه) سفر معاون اول رئیس‌جمهور به کشور عراق است.

جهانگیری عصر چهارشنبه پس از حضور در شهر کوفه و بازدید از مساجد کوفه و سهله، از فرودگاه بین‌المللی نجف، عراق را به مقصد پایتخت کشورمان ترک خواهد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: