جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 بهمن 1393     
دیدار«شرمن» با «کوهن»درباره ایران

فارس: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ضمن رد قاطعانه ادعاهای رسانه‌ای درباره قطع همکاری آمریکا و اسرائیل در پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران بر ادامه همکاری‌های دو طرف در این موضوع تأکید کرد.
 

پیشتر کانال دو رژیم صهیونیستی از قول منابعی گمنام مدعی شده بود «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «وندی شرمن»، سرپرست آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای فرایند ارائه اخبار مذاکرات هسته‌ای به اسرائیل را قطع کرده‌اند.

این رسانه صهیونیست مدعی شده بود واشنگتن این تصمیم را پس از آن گرفته که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دعوت مجلس نمایندگان برای سخنرانی در کنگره را اجابت کرده است.

«آیستائر باسکی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای ایمیلی با پایگاه خبری «جی‌تی‌ای» ضمن رد این ادعاها بر همکاری‌های مداوم «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه امنیت داخلی اسرائیل تأکید کرد.

آقای باسکی گفت: «خانم رایس تماس‌های مستمری با یوسی کوهن، مشاور امنیت داخلی اسرائیل دارد و با وی درباره طیف وسیعی از موضوعاتِ محل نگرانی دو طرف گفت‌وگو می‌کند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین خبر داد دو طرف هفته آینده در کاخ سفید دیدار می‌کنند.

وی همچنین ضمن تأکید بر ادامه گفت‌وگوهای آمریکا با رژیم صهیونیستی بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران از دیدار و گفت‌وگوی شرمن با کوهن در هفته جاری برای رایزنی درباره گفت‌وگوهای ایران خبر داد. به گفته وی خانم شرمن همچنین هفته گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ هم با وزیر اطلاعات اسرائیل گفت‌وگو کرده است.

باسکی گفت: «گفت‌وگوها با اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه دارد. شرمن با بوسی کوهن و اشتاینیتز در مونیخ دیدار کرد و این هفته بار دیگر با کوهن ملاقات دارد. مذاکرات ایران حتماً موضوع اصلی گفت‌وگوی آنها است.»

وی ادامه داد جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم به گفت‌وگوهای خود با نتانیاهو درباره موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مدعی شده‌اند درگیر بر سر روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با یکدیگر اختلاف دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: